SEO optimizācijas manuālis Latviešu valodā Nr.1!

Viens no digitālā mārketinga stūrakmeņiem ir SEO. Un tāpēc, lai beigtos spekulācijas par tēmu, kas ir pareizi un kas nav pareizi, ko vajag darīt un ko nevajag darīt, lai Jūsu vietni veiksmīgi indeksētu Google, ir izveidots šis ceļvedis.
Iespējams, Jūs jau zināt, ka meklēšanas dzinējs Google ņem vērā vairāk nekā 200 faktorus, lai arī viņi visi ik pa laikam mainās, bet pēc būtības šis ir MUST HAVE špikeris.

Šī ir Jūsu diena – visi, kuriem ir savs blogs vai vietne, vai arī gluži vienkārši interesējaties par SEO, vai arī mēģināt spert savus pirmos soļus SEO pasaulē…

NB. Uzspiežot uz iekrāsotām saitēm, Jūs nokļūsiet uz konkrētu atsauci par konkrēto minēto jautājumu vai jēdzienu.

Saglabājam šo lapu grāmatzīmēs, un laižam…

Domēna faktori

1. Domēna vecumsšajā video Matt Cutts apgalvo ka:

Atšķirība starp domēniem kuri reģistrēti tikai 6 mēneši atpakaļ un domēnu, kurš ir jau vairākus gadus, ir ļoti nenozīmīga.

Citiem vārdiem sakot, domēna vecums tiek ņemts vērā, bet… tas nav tik svarīgi.

2. Atslēgvārds augstākā līmeņa domēna nosaukumā: Nedod gaidīto efektu, kā tas bija agrāk, bet tā klātbūtne domēna nosaukumā, ir vērā ņemams faktors. Galu galā, tas taču parādās adreses logā )))

3. Domēns sākas ar atslēgvārdu: SEOMoz organizētās aptaujas dalībnieki piekrita, ka tās vietnes kuru domēnu nosaukumi sākas ar atslēgvārdu ir vairāk revelanti, nekā tie, kur atslēgvārds atrodas vidū. (Latvijas klasika ātro kredītu jomā, to uzskatāmi pierādīja, jo cilvēku fantāzijai nav robežu, un tas ir piemērs).

4. Domēna reģistrācijas laiks:  Google patentā ir teikts:

Tiem kuri nesaprot vai negrib lasīt mazus tekstus angliski, pasaku priekšā, domēns Google acīs izskatīsies labāk, ja tā derīguma termiņš būs vairāk nekā gads.

5. Atslēgvārds subdomēna nosaukumā: SEOMoz dalībnieki arī ir piekrituši tam, ka atslēgvārda nosaukums subdomēna nosaukumā, palielina revelanci.

6. Domēna vēsture: Saiti ar nepatstāvīgu hosta vietu vai arī biežu izslēgšanos, liek Google mest nost šādu saitu no meklēšanas rezultātiem, kā arī iztīrīt visu domēna vēsturi, un atvienojot ienākošās saites. Tāpēc džeki, ja nu jūs ganaties pa NIC.lv meklējot kādu vecu un smuku domēnu, kuram ir bijis miljons ienākošo saišu, atmetiet tam ar roku, par Jums jau ir padomājuši. ))

7. Īpaši piemērots saits: Jeb EMD* vēl joprojām var dot Jums priekšrocību, ja protams tas ir kvalitatīvs saits. Nekvalitatīvi saiti tiek nolaisti meklēšanas dzinēja rezultātos pateicoties uzlabotajam EMD apdeitam. (*Exact Match Domain)

8. Publiskā un privātā informācija par domēnu: Slēpta informācija par domēnu var liecināt tikai par to ka, “tur ir ko slēpt”. Matt Cutt , PubCon 2006, sacīja:

“Kad es pārbaudīju informāciju par šādiem domēniem, un pretim saņēmu atbildi, tā ir privāta informācija, tas bija diezgan neierasti… Hostinga privātuma politika un domēna īpašnieka informācija tomēr ir divas dažādas lietas, tāpēc ja saliek vairākas lietas kopā, tad par šādiem gadījumiem  lielākajā daļā gadījumu, varam runāt par aizdomīgiem saitiem.”

9. Aizdomīgs domēna īpašnieks: Gadījumos kad Google identificē noteiktu lietotāju, kā spameri vai tamlīdzīgu darboni, tad tiks pārbaudīti absolūti visi šai personai piederošie saiti un pret tiem tiks vērsta Googles uzmanība.

10. TLD* noteiktai valstij : Ja vietnei ir nacionālā līmeņa domēns, tad tas tikai palielina revelantumu noteiktajai valstij, bet ierobežo tās potenciālu attiecībā pret pārējo pasauli. (TLD – Top Level Domain)

Lapas līmeņa faktori

11. Atslēgvārds tegā “Title“: Metategs “Title” lapā ir otra svarīgākā sastāvdaļa (neskaitot kontentu) un tāpēc dod lielu iespaidu uz saita revelantumu.

12. Tegs “Title” sākas ar atslēgvārdu: saskaņā ar SEOMoz datiem, ja tegs sākas ar atslēgvārdu, tas dod daudz lielāku efektu nekā, ja tas atrodas citā tega daļā:

13. Atslēgvārds tegā “description”: Arī šis ir ļoti svarīgs lapas revelantuma rādītājs. Jo tajā aprakstam lapas saturu.

14. Atslēgvārds tegā “H1“:  tegs “H1” ir otrs svarīgākais tegs pēc “title”, kurš ietekmē saita revelantumu, kā redzams no šīs diagrammas.

15. Atslēgvārds tiek bieži izmantots saita kontentā: Atslēgvārda bieža klātbūtne vietnes saturā, liecina par saita revelantumu, tomēr meklēšanas dzinējs Google ir arī iemācījies atšķirt tekstus, kas rakstīti speciāli priekš meklēšanas dzinējiem, nevis primāri paredzēti cilvēkiem.

16. Kontenta lielums: Vietnes ar lielu daudzumu vārdu kontentā, skaitās, ka var nosegt jebkuru tēmu daudz plašāk. MicrositeMasters pamērija, kā satura garums ietekmē pozīcijas meklēšanas dzinējos.

17. Atslēgvārdu blīvums: Kaut arī tam vairs nav tik lielas nozīmes kā agrāk, tomēr Google tam pievērš uzmanību, kad mēģina noteikt saita tematiku, tāpēc robežas nav vērts pārkāpt, jo tā tikai nodarīsiet vairāk ļaunuma nekā labuma. (Meklējiet manuāļus par KW Density)

18.Slēptās semantikas rādītājs atslēgvārdos (LSI*) LSI atslēgvārdi palīdz meklēšanas robotiem saprast atslēgvārda patieso nozīmi, kad to nozīmes ir vairākas. Tādu atslēgvārdu klātbūtne vai neesamība arī kalpo kā saita un tā “satura kvalitātes rādītājs*.”  (*Latent Semantic Indexing)

19.  LSI Atslēgvārdi tegos “title” un “description”: Tāpat kā ar kontentu, LSI atslēgvārdi palīdz pareizi saprast nozīmi starp sinonīmiem.

20. HTML lapas ielādes laiks: Google un Bing izmanto lapas ielādes ātrumu, kā revelantuma faktoru. Meklēšanas roboti var novērtēt orientējošo ātrumu, analizējot kodu un failu izmēru

21. Saturs kas atkārtojas: lai arī mazliet pamainīts, tomēr slikti ietekmē saita revelantumu.

22. “Rel=canonical” atribūts: Ja parezi tiks izmantots šis atribūts, tad par saturu kurš atkārtojas,  Jums jāuztraucās vairs nebūs, un Google Jums to visu piedos.

23. Lapas ielādes ātrums Chrome brauzerī: Google var arī izmantot Chrome lietotāju bāzi pēc ielādes rādītājiem, ņemot vērā servera ātrumu, CDN izmantošanu un citus ar HTML nesaistītus  ielādes ātruma faktorus.

24. Attēlu optimizācija: Attēli vietnes lapās nodod Google svarīgu informāciju par viņa revelantumu caur nosaukumu (virsraksts, apraksts, paraksts).

25. Kontenta atjauninājuma vecums: Patīk Googlei pielikt pie meklēšanas rezultātiem datumus, tas ir tāpēc, lai lietotājs uzreiz saprastu cik informācija varētu būt aktuāla uz šo dienu piemēram. Tāpēc atjaunojiet kontentu ik pa laikam. Neslinkojiet!

26. Kontenta papildināšanas, atjaunošanas un maiņas biežums: Svarīgs faktors kas norāda uz kontenta “svaigumu”. veselu sadaļu dzēšana vai pievienošana ir daudz efektīvāka nekā sīku labojumu izdarīšana.

27. Satura atjaunināšanas vēsture: Cik bieži kontents ir ticis atjaunots? Katru dienu, katru nedēļu?  Atjaunināšanas regularitāte norāda tikai uz to, ka saturam tiek pievērsta svarīga nozīme, un Google to novērtē.

28. Priekšroka atslēgvārdam: Ja saita pirmajos 100 vārdos, Jūsu galvenais atslēgvārds ir atrodams, tad tas ir pozitīvs revelantuma faktors.

29. Atslēgvārds tegos “H2” un “H3”:  Atslēgvārda atrašanās h2 un h3 tegos dod vāju efektivitāti.

30. Atslēgvārdu secība: Tieša pieprasījuma sakritība ar tieši tāpat izkārtotu atslēgvārdu secību lapā, pozitīvi ietekmēs lapas revelantumu un tās pozīciju meklēšanas rezultātos.

31. Izejošo saišu kvalitāte: Daudzi SEO speciālisti uzskata, ka saites uz autoritatīviem resursiem paaugstinās to revelantumu, tomēr patiesībā var izsaukt tikai uzticamības faktora palielināšanos, un neko vairāk.

32. Saitu tēmas izejošajām saitēm:  Saskaņā ar SEOMoz pētijumiem, meklēšanas roboti var izmantot saitu galveno virzienu, kā Jūsu saita revelantuma rādītāju, tāpēc atsaukties uz Wikipediu katru reizi, kad Jums atkal negribās nekur citur savus apmeklētājus pārvirzīt jo “viņš man taču par TO NEMAKSĀ”, jūs tikai sabojāsiet savu vietnes revelantumu. ja reiz jūsu lapa ir par kaķu skūšanu, un gribās uzlikt kādu atsauci uz citu vietu, kur lietotājs varēs iepazīties ar papildus informāciju, tad piemeklējiet tam atbilsošu lapu.

33.Gramatika un ortogrāfija: Tas ir forši tikai lietotājam, Matt Cutts 2011. gadā šajā sakarā izteica domu, kuru līdz galam ta arī nevarēja saprast, tāpēc čekojat gramatiku pēc iespējas rūpīgāk. Vienkārši apmeklētājam, to būs patīkamāk lasīt.

34. Kontenta orģinalitātes faktors: Kopēt no citiem ir slikti! Bet ja nu galīgi nezinat ko darīt, tad ņemat un tulkojat no citām valodām,vai arī pārrakstiet orģinālu saviem vārdiem, tulkot un uzrakstīt ir tikpat laikietilpīgi un sarežģīti, kā izdomāt un uzrakstīt. Pavisam nesen tas ir 2015. gada sākumā viens resurss tika pārdots par pārs miljoniem ASV dolāru, kur tā īpašnieks vienkārši kopēja citur izvietotos rakstus, nomainot tikai to virsrakstus.

35. Noderīgi papildmateriāli:  Sasaņā ar Google direktīvām: noderīgs papildus kontents ir lapas kvalitātes rādītājs. Piemēri: valūtas konvertētājs, kredītu kalkulators u.t.t.

36. Izejošo saišu daudzums: Pārāk daudz “dofollow” saišu var samazināt lapas revelantumu.

37.  Mēdiji: Attēlu, video, u.t.t.  izmantošana kontentā var būt lapas kvalitātes rādītājs.

38. Iekšējo saišu daudzums, kuras novirza uz konkrētu lapu: Iekšējo saišu daudzums uz kādu noteiktu lapu var būt lapas svarīguma rādītāja faktors salīdzinājumā ar pārējām lapām vietnē.

39. Iekšējo saišu kvalitāte, kuras novirza uz konkrētu lapu: Iekšējās saites no autoritatīvam vietnes lapām var dot būtisku efektu nekā saites no lapām ar mazu PR.

40. Nestrādājošas saites: Šādu saišu liels skaits vietnē var norādīt uz vietnes pamestību, attiecīgi arī uz vietnes kvalitāti.

41. Auditorijas līmenis: nav šaubu tajā, ka Google novērtē vietnes lapu piemērotību konkrētam auditorijas sagatavotības līmenim.

Un te arī izskaidrojums, kuru daudzi nezina. Google šādā veidā ļoti labi māk atšķirt vietni kura nopirkta “zem atslēgas”, izmantojot profesionālus tekstu pārrakstītājus. Linchpin SEO par to ir vesels raksts.
42. Partnersaites: Pašas par sevi partnersaites neietekmē saita revelantumu, bet ja to būs par daudz, tad Google algoritmi var pārskatīt Jūsu vietni uz šādu izmeklēšanas priekšmetu, jo liels partnersaišu daudzums norāda drīzāk uz apmeklētājiem neorientētu resursu.

43. HTML kļūdas/WC3 validācija: Liels skaits HTML kļūdu vai nekvalitatīvi uzrakstīts kods norāda uz saita kvalitāti. WC3 validācija, pēc daudzu speciālistu domām ir vājš kvalitātes rādītājs, tomēr Google to ir atspēkojuši ar savu oficiālo paziņojumu.

44. Domēna hostinga autoritāte: Visi fakti runā par to, ka saitu revelantums, kuri izmanto autoritatīvus hostinga servisa pakalpojumus, būs augstāks nekā tiem kuri izmanto nevienam nezināmu hosteri.
45. Pagerank:  Ja runā par PR tad visā visumā, lapas augsts PR var norādīt tikai uz augstāku kontenta revelantumu un tas arī viss, kaut arī šis rādītājs netiek vairs atjaunots jau kādu laiku, visas pazīmes norāda uz to, ka Google vienkārši to slēpj.

46. URL garums. Search Engine Journal ir atzīmējis, ka pārāk garš URL var atstāt sliktu ietekmi uz saita revelantumu.
47. URL ceļš: Lapas, kuru URL atrodas tuvāk galvenajai lapai nenozīmīgi, bet var ietekmēt savu revelantumu.
48. Apmeklētāju labojumi: Lai arī tas nav oficiāli apstiprināts, bet Google ir iesniedzis apstiprināšanā patentu, sistēmai kura palīdz ietekmēt meklēšanas rezultātu attēlošanas izmaiņas konkrētam lietotājam.

49. URL līnija: Kategorijas URL līnija arī Google māk lasīt un likt tai saprast, par ko ir saits.

Uzskatāms piemērs ar jautājumu, un par ko ir šis?

50. WordPress un Blogger platformu rakstu birkas. Yoast.com par šo ir rakstījis tā:  
 “Vienīgais veids, kā uzlabot Jūsu SEO ir – sasaistīt vienu jūsu kontenta daļu ar citu, ja vēl konkrētāk – rakstu grupēšana citam ar citu.”

51.  Lapu kategorijas: lapas kas ir sagrupētas pēc kaut kādām noteiktām kategorijām iegūs pozitīvu revelantuma faktora palielināšanos.

52. Norāde uz avotiem: Norādot uz pirmavotu ar saiti, piemēram zinātnisko rakstu, var paaugstināt savu revelantumu. Googles direktīvā arī norādīts kā apskatniekiem nepieciešams sekot līdzi avotu norādēm viņu publikācijās.

53. Marķieri un teksta numerācija: Jūsu kontenta sadalīšana izmantojot marķierus vai numerāciju, palīdz apmeklētajiem vieglāk uztvert informāciju. iespējams Google to pat saprot un tapēc ieviesa webmastertūlī tekstu marķēšanas funkcionalitāti.

54. Lapu prioritāšu noteikšana sitemap: Prioritārās lapas var noteikt uzdodot šos parametrus sitemap.xml dokumentā. Jo ļoti iespējams tas norādīs un to revelantumu.

55. Pārāk daudz izejošo saišu: Pa taisno no augstākminētā  kvalitātes noteikšanas dokumenta:

 “Dažām lapām ir pārāk, pārāk daudz saišu, kuras novērš uzmanību no lapas satura”

56. Papildus atslēgvārdu daudzums lapā: Ja lapā ir arī papildus atslēgvārdi, tas Googlei dod ziņu par lapas augsto kvalitāti.

57. Atslēgvārdu daudzums vietnei: Beidzies tas laiks, kad vietnes optimizēja uz pārdesmit vārdiem, tagad ir pienākusi jauna ēra, un normāli skaitās veidot semantisko kodolu no 200- 300 atslēgvārdiem, un interneta veikaliem sākot no 10 000 līdz 50 000 atslēgvārdiem.

58. Lapas vecums: Lai arī Google patīk svaigs kontents, veca lapa, kurā kontents patstāvīgi atjauninās, vienmēr uzvarēs attiecībā pret jaunāku lapu.

59. Vienkāršs un ērts lapas makets: Un vēlreiz atsaucamies uz Google direktīvu:

         Lapas makets visaugstākajā kvalitātē izceļ un pasvītro kontentu.

Tāpēc nav mums vajadzīgi blinblingi un dizaineru superfičas, mums jādomā par to, kā apmeklētājs uztvers kontentu un vai blingblingi nenovērsīs tā uzmanību.

60. “Noparkotie” domēni: Google apdeiti kopš 2011. gada sāka šādus domēnus lēnām slaucīt ārā no meklēšanas rezultātiem.

61. Unikālas un noderīgas informācijas saturs: Google apgalvo, ka viņi medī saitus, kuri neko nemaina, it sevišķi tā sauktie “partnerprogrammu” saiti.
62. Lapa “Sazinieties ar mums”: Ne vienu reizi vien, iepriekšminētā direktīva apgalvo, ka Google dod priekšoroku saitiem, kuros skaidri norādīta kontaktinformācija, un tā būs ļoti liela priekšrocība, ja šī kontaktinformācija saskanēs arī ar domēna datiem.
63. Uzticamība domēnam/ThrustRank: Reitings nosaka, cik daudzi saiti ar augstu uzticamības pakāpi veido saites uz Jūsu. Tas ir fundamentāls faktors. Vairāk par to palasīt var šeit.
64. Saita arhitektūra: Labi projektēta saita arhitektūra (it sevišķi arhitektūra “silo“) palīdz Google tikt galā ar Jūsu saturu tam pienākošā veidā.
65. Saita atjauninājumi: Cik bieži atjaunojas vietne, it sevišķi atsevišāķs vietnes lapas, tas norāda uz kontenta svaigumu vietnē.
66. Lapu skaits: Lapu skaits neietekmē  vietnes autoritāti, bet ar lapu skaitu var viegli atšķirt tā, saucamos partnersaitus, kurus google ķersta un tiem piemēro dazādas sankcijas.
67. Saita kartes esamība: Sitemap dokuments palīdz Google saprast, kā uzbūvēta Jūsu vietne, līdz ar to uzlabojas Jūsu lapu indeksācija un revelantums.
68. Vietnes UpTime: Ilgstoša saita atslēgšanās var ietekmēt Jūsu vietnes lapu atrašanos noteiktos meklēšanas rezultātos.
69. Servera fiziskās vietas atrašanās: Meklēšanas rezultātus var ietekmēt, ja piemēram lietotājs sāk slēgt iekšā meklēšanas filtrus, un meklē kautko konkrētu savā reģionā, bet šo problēmu risinam ar webmastertool esošo kontenta marķieri un citus paņēmienus.
70. SSL sertifikāts: Google ir apstiprinājis, ka pievērš uzmanību sertifikāta esamībai e-komercijas saitiem, tomēr pārējiem tas neko būtisku pat pēc 2015.gada apdeita nav mainījis.
71. Lapas “Lietošanas noteikumi”un “Konfidencialitātes politika”: liek Googlei saprast, ka vietne ir visa pasaules tīmekļa “biedrs”.
72. Lokāla kontenta atkārtošanās: satura un metategu atkārtošanās var negatīvi ietekmēt vietnes revelantumu.
73. “Breadcrumb” Navigācija: Šis, apmeklētājiem saprotamais jūsu saita arhitektūras organizācijas veids, kurš viņam palīdz, (un palīdz arī meklēšanas robotiem),sapast kurā vietā tas atrodas.
74. Vietnes mobilā versija: Google paziņojusi par kārtējo apdeitu 2015. gada 21. aprīlī, kad vietnes, kurām ir mobilā versija tiks vērtētas augstāk nekā tās, kurām tādas nav.
75. Youtube: nav divu domu, ja sākam veidot video un tos izvietot Youtube, mūsu veidotais kanāls pēc mūsu atslēgvārdiem kurš attieksies arī uz konkrēto vietni, ļoti ātri ielauzīsies meklēšanas rezultātos.
76. Vietnes lietojamība: ja vietnei ir slikta vai nepārskatāma navigācija, nesaprotama struktūra vai apmeklētājam grūti uztverama lietošana, tas negatīvi ietekmē vietnes revelantumu. Tas ir neatkarīgs algoritma faktors, kas tiek paņemts no lielās lietotāju bāzes.
77. Google Analytics un Google Webmaster izmantošana: Daudzi uzskata, ka šo instrumentu izmantošana savām vietnēm uzlabo to revelantumu, varbūt… ļoti iespējams, bet ērtāk, tas ir pavisam noteikti. Gan Googlei vieglāk kontrolēt, kas notiek ar Jūsu vietni.
78. Apmeklētāju atsauces/ Saita reputācija: Cilvēku atsauksmes tādos saitos, kā Yelp.com vai RipoffReport.com iespējams arī kautkādā mērā ietekmē saita revelantumu.  Google savulaik pat nopublicēja rakstu, kurā bija teikts, ka Google domā pie tā, kā pareizi ieklausīties lietotāju atsaucēs.

Vietnes Saišu faktori

79. Saites no veciem domēniem: saites no veciem domēniem ir vairāk noderīgas nekā no jauniem.
80. Domēnu skaits kuri veido ienākošās saites:  Dotais rādītājs ir viens no vissvarīgākajiem, ja ne vissvarīgākais faktors revelantumā un Googles algoritmos, kā to var redzēt no SEOMoz grafika (horizontālā ass ir – Googles rezultātu pozīcija, vertikālā ass – domēnu skaits)
81.  IP adrešu skaits no kurām nāk ienākošās saites:  Dotais rādītājs liecina par lielāku saitu daudzveidību kuri uz Jums atsaucas, kas liecina par resursa autoritāti.
82. Lapu skaits no kurām nāk ienakošās saites: No viena saita, arī vairākas lapas var veidot ienākošās saites uz Jūsu resursu, tas arī ir svarīgs revelantuma rādītājs.
83. “Alt” tegs attēliem (saites no attēliem). Lielisks veids, kā iegūt papildus ienākošās saites no meklēšanas dzinējiem, pec revelantiem atslēgvārdiem. Atsevišķos meklēšanas dzinējos šī atribūta neesamība pilnībā izslēdz attēla indeksāciju.
84. Saites no .edu vai .gov: Matt Cutts ir jau sen pateicis, ka dotais faktors vairs nekādi neietekmē vietnes revelantumu. Tomēr daudzi speciālisti, vēl joprojām uzskata, ka šim faktoram ir tiesības uz dzīvību.
85. Ienākošo saišu izveidojušo lapu PR ietekme: Pagerank tām lapām kurās ir izejošā saite uz Jūsu resursu ir viens no vissvarīgākajiem faktoriem Jūsu lapas revelantumam meklēšanas rezultātos.
86. Ienākošo saišu domēnu autoritāte: Dotais faktors spēlē noteiktu lomu saites “svarīgumā”.
87. Saites no konkurentu vietnēm: vienkāršas ienākošās saites no citām vietnēm, ar kurām Jūs atrodaties vienā kategorijā, bieži vien ir vērtīgākas, nekā pat precīzas anchor saites izvietošana jebkur citur.
88. Saites no sociālajiem tīkliem: Cilvēku skaits kuri dalās ar Jūsu saiti tīklā, palielina tās vērtību. Atsevišķi ir novēroti gadījumi par konkrētu sociālo tīklu ietekmi uz konkrētu meklēšanas dzinēju, tomēr gadījumā ar Googli ir tieši tā kā minēts iepriekš.
89. Saites no “sliktajiem kaimiņiem”: Ja tādas parādās, tad tās viennozīmīgi nodarīs ļaunumu Jūsu vietnei. Sīkāk var izlasīt šeit.
90. Viesu posti: Saites no viesu postiem (kuri tos raksta parasti savos komentāros)- it sevišķi autora ierastajā vidē- var būt ne tik vērtīgās, ka kontekstualās saites tajā pašā lapā.
 91. Saites ar atribūtu Rel “nofollow”:  Vēl viens strīdu akmens SEO vidē. Oficiālais Google viedoklis:” Visumā, mēs tam nepievēršam uzmanību”. Bet kuru tad interesē, ko tur Googleri saka oficiāli, tāpēc visi turpinam srīdēties. )))
92. Saišu tipu dažādība: Liels daudzums nedabīga liela % saišu no viena resursa var tikt atpazīts, kā spams. Tapēc saitēm vajadzētu nākt no dažādiem resursiem vienlaicīgi.
93. “Sponsorsaites”: Kā tikai Google pamana kautko līdzīgu tā šo saišu svarīgums var zust.
94.Kontekstuālās saites: Saites kuras tiek izvietotas tieši kontenta tekstā ir daudz noderīgākas nekā saites no tukšas lapas kaut kur malā.
95. Pārāk daudz 301 redairektu lapai: Saites kuras ved caurs 301 redairektu var samazināt vai pilnībā iznīcināt PR, tā tas ir saskaņā ar Webmaster Help Video. Par 301 redairektu es arī rakstīju iepriekš šajā blogā.
96. Atpakaļsaites teksts: Kā minēts šajā Google algoritma aprakstā :
   “Pirmkkārt, saites teksts dod vairāk patiesas informācijas par lapu, nekā viņa pati par sevi”
97. Iekšējās saites teksts: Dotais parametrs – vēl viens vietnes revelantuma faktors, kautgan, iespējams, viņs tik vērtēts mazliet savādāk ar parametru atpakaļsaites teksts.
98. Atribūts “title” pie saites:  ļoti vājš, bet tomēr faktors lapas revelantumam.
99. Saites no nacionālā mēroga vietnēm TLD: Tāds saites tiek ņemtas vērā un tik vērtētas kā revelantums konkrētajai valstij, tas arī viss.
100. Saites atrašanās kontentā: Saite kura atrodās kontenta augšdaļā būs vairāk revelanta, nekā tā kura atrodas apakšējā daļā.
101. Saites atrašanās vieta lapā: Saites atrašanās vieta lapā ir svarīga. Tāpēc to atrašanās kontentā būs vairāk vērtīgāka nekā atrašanās sānu panelī.
102. Saišu revelantums no līdzīgiem saitiem: Saite no saita, kuram ir līdzīga tēma ar Jūsējo būs vairāk revelanta, nekā saite, no vietnes kuram ir pavisam cits virziens un tematika.
103. Saišu revelantums no līdzīgām lapāmThe Hilltop Algorithm raksta, saite no lapas, kura pēc domas ir līdzīga jūsējai, būs vairāk revelanta, nekā no lapas kura ir pavisam par citu tēmu.
104. Teksta “noskaņošana” ap saiti: Google ļoti iespējams spēj noteikt vai saite kura ievietota, kā pozitīva atsauksmes daļa vai nav. Un tāda teksta “noskaņošana” ap saiti nevar būt revelanta, un otrādāk.
105. Atslēgvārds saites “title” atribūtā: Google dod priekšroku atsevišķām saitēm ar atslēgvārdu “title” atribūtā. (Vieni esperti atsaucas uz citiem ekspertiem…)
106. Liels ātrums saišu izplatīšanā : Vietnēm kuras spēj savas saites izplatīt ātri un daudz, ir priekšrocība attiecībā pret pārējiem, meklēšanas rezultātos. (nejauciet ar visādiem krāpšanās veidiem)
107. Saites no “Hub” lapām : Aaron Wall apgalvo, saišu iegūšana no top resursiem, vai “Hub” resursiem jau pēc noklusējuma dod Jums priekšrocības.
108. Saites no autoritatīva saita: Saites no “autoritatīviem saitiem” drīzāk ir daudz efektīvākas nekā no maziem un aizdomīgiem resursiem.
109. Saites no Wikipedias: Lai arī daudzas saites ir ar “nofollow”, daudzi tomēr uzskata, ka Googles acīs tas dod kaut kripatiņu, bet tomēr uzticamības Jūsu resursam. Beidzam sapņot.
110:  Saites “vide”: Vārdi kuri atrodas pirms un pēc šīs, parasti, kontekstuālās saites, palīdz Googlei saprast, par ko būs tā vai cita lapa.
111. Saites vecums: Saskaņā ar Google Patentu, daudz vecākām saitēm ir lielāka nozīme, nekā jaunām.
112. Saites no īstiem saitiem un spamblogiem: Pateicoties lielajai blogu platformu izplatībai, Google dod priekšroku no vietnēm, kuras pēc struktūras izskatās nopietni, ir pietiekami autoritatīvas u.t.t.  lai atšķirtu spamblogus no tiem kuri tādi nav Google izmanto savus algoritmus, lai izvērtētu katra bloga ietekmes, vai uzticamības faktorus. Tāpēc, ja Jums gribas paspamot ar saitēm, būs tomēr jātaisa saiti, blogi pašam sākumam nederēs )))) apgūstam dorvejus (es šito neteicu, bet lai paliek, varbūt kāds sāks meklēt Googlē, kas tie tādi ir.)

113. “Dabīga” saites izcelsme: Vietnes ar saitēm kurām ir “dabīga” izcelsme ir ar augstāku revelantuma pakāpi
114. Saišu apmaiņa savā starpāGoogle saišu apmaiņas veidošanas shēmā raksta, ka ar to aizrauties nevajadzētu, būs slikti, jo viņi saprot, kā šāda “čomošanās” tiek darīta tikai Googles dēļ, ne lietotājiem.
115. Lietotāju izveidotas saites: Google spēj atšķirt saites kuras atstāj vietnes lietotāji un kuras ievieto tās tās īpašnieki. Citiem vārdiem sakot, ja atsauci uz šo lapu ievietosiet pie sevis kaut kur citur, lai pārējie varētu arī pamācīties, tad Google skaidri zinās, ka es tas nebiju.
116. Saites caur 301 redairektu: saites caur 301 redairektu var zaudēt savu vērtību, attiecība pret tām kuras iet pa taisno. Bet…. Matt Cutts paziņoja, ka starpības starp tādām saitēm nav nekādas…
117.Mikroformāta uzturēšana pēc Schema.org rekomendācijām : Lapas kuras uztur šādu mokroformātu ir daudz revelantākas, salīdzinājumā ar pārējiem. Revelantuma palielināšanās var notik, gan caur reitinga palielināšanos meklēšanas rezultātos, gan pa tiešo.
microformats
118. Atrašanās saitu katalogos: Daudzi tic, ka Google atdot lielāku priekšrocību tiem saitiem kuri atrodas kādu saitu katalogos.
119. Atrašanās katalogā Yahoo!: Google algoritmi tāpāt var ņemt vērā arī atrašanos Yahoo katalogos.
120. Izejošo saišu skaits lapā: Pagerank rādītājs nav no gumijas.  Tas nozīmē, ka jo vairāk saišu būs šādā lapā, jo mazāks svars katrai saitei būs. Tāpēc to vienmēr der papētīt iepriekš.
 121. Saites no forumiem: Forumi Googles acīs ir spama perēkļi, tāpēc ar tādām saitēm aizrauties nevajadzētu, pat ja liksiet tās tur godīgi, jēga var būt ļoti minimāla.
122. Lapas kontenta izmērs: Saite no lapas ar kontentu piemēram 1000 vārdu, būs vairāk vērtīga nekā piemēram no lapas, kur bez saites ir vēl tikai 10 vārdi.
123. Lapas kontenta kvalitāte: saites no vietnēm ar nekvalitatīvu un nederīgu kontentu būs praktiski bezvērtīgas, un otrādāk.
124. “Caurejošās” saitesMatt Cutts apstiprina, ka šādas saites skaitās, nevis katra atsevišķi, bet kā viena.

Vietnes Lietošanas faktori un Lietotāju pieredze.

125. “Dabīgais” klikšķināšanas rādītājs atslēgvārdam:  Lapas ar augstu klikšķināšanas rādītāju var palielināt savas pozīcijas meklēšanas rezultātos, dotajam atslēgvārda apzīmējumam.
126. “Dabīgais” klišķināšanas rādītājs visiem atslēgvārdiem: – tas ir revelantums, kas balstīts uz cilvēcisko faktoru,kas liecina par augstu lietotāju iesaisti.
127. Atlēcienu rādītājs:  Ne katrs SEO sfērā strādājošais piekritīs, ka atlēcienu rādītājs kaut kādā veidā iespaido lapas revelantumu, un tomēr tas var nozīmēt ka Google ņem vērā to kā vietnes kvalitātes rādītājus. Ļoti iespējams, ka lapa, no kuras lielākā daļa apmeklētāji aiziet ļoti ātri, nekāda labā nav…
128. Apmeklējums: Ir apstiprināts, ka Google izmanto Chrome, lai noteiktu, apmeklē cilvēki vietni vai nē (un cik bieži). Vietnes ar augstu apmeklējumu tiek uzskatītas par kvalitatīvākām, nekā tās kuru apmeklējums ir nekāds. Tomēr meklēšanas rezultātiem un apmeklējumam savstarpēja saistība ir ļoti minimāla.
129. Atkārtoti apmeklējumi: Google var izmantot šo parametru, kā lapas revelantuma un kvalitātes rādītāju. Vietnes ar augstu atkārtotu apmeklējuma rādītāju iegūst priekšrocības Google acīs.
130. Bloķēti saiti: Google aizvāca šo funkciju no Chrome, bet Panda šo rādītāju paturēja.
131. Chrome grāmatzīmes: Nu jau tagad arī Tu zini, ka Google saglabā un izmanto visus Chrome lietotāju datus, un ņem vērā, kādas lapas cilvēki saglabā minētajā pārlūkā, un atteicīgi arī gūst pārliecību par to, kuras lapas šķiet lietotājiem vairāk noderīgas.
132. Dati no Google instrumentu paneļiem: Search Engine Watch’s Danny Goodwin palaida tautās, tādu posta ziņojumu, kur teikts, ka Google izmanto iegūtos datus no to izmantoto instrumentu paneļiem, kā revelantuma faktoru.
133. Komentāru skaits: Komentāru skaits lapās liecina par lietotāju mijiedarbību.
134. Apmeklējuma ilgums: Google Analytics un Chrome var palīdzēt Googlei noteikt vidējo apmeklējuma ilgumu Jūsu vietnē. Par to, cik ir labs vai slikts skaitās šis rādītājs, par to citā mācību materiālā.

Speciālie algoritmi

135. Google QDF: Google dot priekšrocību jauniņajām lapām, noteiktiem meklēšanas pieprasījumiem.  (QDF – Query Deserves Freshess – pieprasījums ir pelnījis svaigāko)
136. Google QDD: Google var pielikt mazliet daudzveidības meklēšanas rezultātu lapā tādiem vārdiem kā piemēram “Apple” vai “zelts” (QDD- Query Deserves Diversity- Pieprasījums ir pelnījis daudzveidību)
137. Lietotāja vietņu apmeklēšanas vēsture: Vietnes kuras Jūs apmeklējat un kuras ir pieslēgtas pie Google, būs meklēšanas rezultātos mazliet augstāk par pārējām.
138. Lietotāja meklēšanas pieprasījumu vēsture: Meklēšanas rezultātu ķēdīte  ir atkarīga no tā, ko Jūs esat meklējis agrāk. Piemēram, ja agrāk Jūs meklējāt Googlē tikai apskatus, un tagad filmas, tad visticamāk Googles meklēšanas rezultātos, kuri tiks izvadīti meklēšanas rezultātu augšdaļā, būs filmu apskati.
139. Tārgetings pēc atrašanās vietas: Google dod priekšroku vietnēm ar lokālu IP un vietnēm ar nacionālajiem domēniem. Tomēr, ja konkurence nav liela, tad šim faktoram nav izšķirošas nozīmes.
140. Droša meklēšana:  Meklēšanas rezultāti, kuri varētu saturēt materiālus pieaugušajiem nevar būt parādīti lietotājiem, ja ir ieslēgts drošas meklēšanas parametrs.
141. Google+ apļi: Google meklēšanas rezultātos dod priekšročību vietnēm kuras atrodas Google+ apļos.
142. DMCA Sūdzības: Google samazina vietņu revelantumu kuras satur DMCA sūdzības
(DMCA- Digital Millenium Copyright Act – Likums par autortiesībām digitālajā laikmetā)
143.Domēnu dažādība: Pēc tā sauktā “Bigfoot apdeita”, katrā meklēšanas rezultātu lapā ir izvietoti pēc iespējas vairāk dažādi domēni. Jo bija džeki (un viņu bija  pietiekami daudz), kuri spēja šos rezultātus piepildīt pat ar vienu domēnu.
144. Pieprasījumi saistīti ar darījumiem: Dažreiz Google mēdz parādīt dažādus rezultātus, kuri saistīti ar darījumu noslēgšanu (tāpēc nebrīnamies piemēram par ss. sludinājumu vai salidzini. sludinājumu nokļūšanu topos)
145. Meklēšana pēc vietējiem rezultātiem: Google bieži izvada vietējos Google+ rezultātus, augstāk par pārējiem “normālajiem”
146. Google News: Noteikti atslēgvārdi var izvadīt meklēšanas rezultātus blokā – Google News.
147. Priekšrocība brendam: Pēc Vince apdeita, Google noteiktos šauros meklēšanas pieprasījumos var dot priekšroku zīmolu rezultātiem.
148. Rezultāti kuri ir saistīti ar attēliem: Google dot priekšroku dabīgiem sarakstiem, attēlu meklēšana rezultātos, kuri atrodas sadaļā Google Attēli.
149.  Rezultāti kuri ir saistīti ar zīmoliem un domēniem: Atslēgvārdi kuri ir saistīti ar konkrētu zīmolu var izvadīt vairākus meklēšanas rezultātus vienlaicīgi no vienas vietnes.

Sociālo tīklu faktori

150: Tvītu skaits: Tvīti, tāpat kā saites var palielināt vietnes revelantumu Googlē, bet ņemot vērā speciālās vienošanās starp Twitter komandu un Google es ieteiktu vienkārši un dabīgi turpināt tvītot, jo saite katrz tvīta galā arī būs beigās apzīmēta kā nebeidzams spams.
151. Twittera konta autoritāte: Šitas daudziem patiks. Jā twittera konta sekotāju daudzums ir viens no faktoriem, kas nosaka tvitera profila autoritāti. Un Google var vērtēt sekotāju mijiedarbību ar katru tvītu, attiecīgi arī izlemt, ir pietiekami labs tvīts vai nav, lai izvadītu to meklēšanas rezultātos.
152. Saspaidīti “Patīk” FacebookGoogle nespēj sekot līdzi lielākajai daļai facebook akauntu,, bet iespējams, ka Cukenbergs izdomās, ko darīt, lai viss mainītos.
153. “Pin” skaits Pinterest: Pinterest- ir bilžu laikošanas ārprāta soc. tīkls, un Googlei tas patīk, tāpēc Pinterest rezultāti parādās meklēšanas rezultātu topos.
154. Balsu skaits sociālajos “apmaiņas punktos”: Ļoti iespējams, ka Google saviem algoritmiem izmanto to cilvēku skaitu kuri ir padalījušies ar saitēm tādās vietnēs kā Reddit, Stumbleupon, Digg, kā vēl vienu no soc. tīklu faktoriem.
155. Google +1 skaits: Lai arī Matt Cutts ir pateicis, ka Google+ nav nekādas tiešas ietekmes uz revelantumu, ir grūti tam noticēt, ka Google neņem vērā pašu radītā sociālā tīkla rezultātus.
156. Google+ kontu autoritāte: Ir tikai loģiski, ka Google dod priekšroku tiem saspaidītajiem “+1”, no kontiem, kuriem ir daudz sekotāju.
157. Pārbaudītas autortiesības uz informāciju Google+: 2013. gada februārī, Google CEO Eric Schmidt autoritatīvi paziņoja:
“Informācija no pārbaudīta konta īpašnieki kura nokļūs meklēšanas rezultātos, būs ar lielāku revelantuma pakāpi, nekā informācija, kuru būs izplatījis konta īpašnieks, kurš nebūs izgājis šādu pārbaudi, kā rezultātā, lietotāji varēs klikšķināt pa TOP meklēšanas rezultātiem, lai ekonomētu savu laiku. “
158. Revelantuma faktori sociālajos tīklos: Ļoti iespējams, ka Google ņem vērā, gan akaunta autoritāti, gan vārdus kas ir ap saiti, lai to izvadītu meklēšanas rezultātos.
159. Sociālo tīklu revelantuma faktora ietekme vietnes līmenī:  Dotie faktori var kopumā paaugstināt vietnes autoritāti, kas attiecīgi paaugstinās katras atsevišķas lapas revelantumu.

Zīmolu faktori.

160. Zīmola  “Enkurteksts”: Firmas “enkurteksts” – tas ir vienkārši un efektīvi.

161. Meklēšanas pieprasījumi un zīmoli: tas ir vienkāršāk par vienkāršu: cilvēki meklē zīmolus. Ja cilvēki meklē Jūsu vietni Google (piemēram: “labākais seo spečuks”), Google noteikti pievērsīs uzmanību kādus novirzīt meklēšanas rezultātus.

162. Vietnei ir sava lapa Facebook un  tai saspaidīti “Patīk”: Īsi. Zīmoliem ir tendence veidot savas lapas facebook, un praktiski tiem visiem, katrā postā,  ir arī saspaidīti “patīk”. Google tas ir vienalga. No tā pozīcijas neuzlabojas.

163.  Vietnei ir savs twitter akaunts un arī sekotāji: Lielajai daļa Twitter sekotāju ir atpazīstams pats zīmols, kas ir tikai zīmola popularitātes apstiprinājums.

164. Oficiālā uzņēmuma lapa  “Linkedin”: Lielākā daļa nopietnu uzņēmumu ievieš šo lapu, lai varētu uzturēti un meklētu biznesa kontaktus, rekrutēt jaunus darbiniekus.

165.  Darbinieki tīklā “Linkedin”Rand Fishkin uzskata, ka ja šādu darbinieku kontu ir pietiekami daudz, tas norāda uz zīmola popularitāti.

166. Sociālo tīklu principi: konts socialajos tīklos ar 100000 sekotājiem un tikai 5 ierakstiem lapā, būs mazāk vērtīgs, nekā tamlīdzīgs konts ar daudziem un regulāriem postiem. (lietotāju mijiedarbības faktors)

167. Zīmola pieminēšana ziņu portālos: Lielie un nopietni zīmoli, Google ziņās tiek pieminēti gandrīz katru dienu. Vēl vairāk, atsevišķiem zīmoliem pat ir sava sadaļa.

168. Citēšana: Par brendiem pietiekami daudz tik pieminēts arī bez saitēm.

169. RSS abonementu skaits: Ņemot vera, ka Google ir populārā servisa RSS īpašnieks, ir pamats domāt, ka abonementu skaits ir pietiekami svarīgs faktors, lai noteiktu zīmola popularitāti.

170. Ofisa atzīmēšana Google+ sarakstā: Arī šo faktoru nevar palaist garām, jo Google tad var novērtēt cik nozīmīgs, vai nē, varētu būt konkrētais zīmols.

171. Uzņēmuma, kurš maksā nodokļus vietne: SEOMoz ir nopublicējis rakstu par to, ka Google var pievērst uzmanību tam, ir Jūsu vietne saistīta ar uzņēmumu kurš maksā nodokļus vai nē, tapēc rekvizītus ielikt, nekad nebūs lieki.

Web spama faktori

172. Algoritmu sankcijas:   Vienes ar nekvalitatīvu kontentu (parasti kontentu fermas), tiek atpazītas daudz efektīvāk sākot ar Panda algoritma atjauninājumu.

173. Saites uz “Sliktajiem kaimiņiem”: Ja šādas saites ved no Jūsu vietnes, tad Jums tas ir jāsaprot kā  negatīvs faktors, un par to, ka Google to sapratīs agrāk vai vēlāk, par to nešaubieties ne mirkli.

174. Redairekti:  Viltīgu redairektu klatbūtne Jūsu vietnē tas ir ļoti ļoti slikti. Ja šādu faktu atklās, tad Google vienkārsi pārstās to indeksēt.

175. Uzpeldoša un uzmanību novērsoša reklāma: Mūsu zināmajā Google direktīvā, ir teikts, ka šādas reklāmas klatbūtne ir slikts vietnes kvalitātes radītājs (Googles direktīvu derētu palasīt nu ļoooti daudziem Lv portāliem)

176. Vietnes pāroptimizācija: Ietver sevī visus faktorus lapu līmenī, un tie ir: pārbāzšana ar atslēgvārdiem, to pārbāzšana “title”, “h1” tegos u.t.t. ar vienu vārdu sakot, ja reiz esat pabeiguši saita optimizāciju, pārbaudiet vai tas nav izdarīts pārspīlēti.

177. Liels sludinājumu skaits: “Lapas maketa algoritms” pielieto sankcijas pret vietnēm, kuras ir pārak maz kontenta un pārāk daudz reklāmas.

178. Slēptas partnersaites: Ja aiziet pārāk tālu, parntersaišu slēpšanā (it sevišķi izmantojot kloakingu, kas tik daudziem patīk), var arī “atrauties”  no Google.

179. Partnerprogrammu saiti: Nav nekāds noslēpums Googlei nepatīk partnerprogrammu vietnes, un tāpēc daudzi uzskata, ka šādi saiti atrodas zem Google lupas.

180. Datorģenerēts teksts: Google tāpat arī nav nekādā fanā par datoru saģenerēto tekstu. Ja tā atklās šādu vietni, sekos bargas sankcijas, līdz pat ideksācijas pārtraukšanai.

181. Nedabīgi uzpūsts PageRank. Ja aiziet pārāk tālu mēģinājumā pacelt Pagerank, izejošajām vai iekšējām saitēm pārspīlēti pievienojot “nofollow” atribūtu, tas var kalpot ka signāls, par mēģinājumiem apmānīt sistēmu.

182. Iezīmēta spama IP adrese: ja kāda no adresēm no Jūsu servera jau ir bijusi pamanīta Google, kā spama izplatītājs, tas var nodarīt būtisku ļaunumu visām uz servera atrodošajām vietnēm.

183. Spamošana meta tegos: Nevajadzētu pārāk uzbāzīgi lietot izvēlētos atslēgvārdus metategos, ievērojiet rekomendētās proporcijas un viss būs labi, jo pretēji google var atkal pret Jums vēsties ar savām sankcijām.

Spama faktori ārējās saitēs

184. Nedabīgi liela ienākošo saišu plūsma: Pēkšņa un nedabīga saišu pieplūšana uz Jūsu vietni var liecināt, par mēginājumu krāpties, bet tikpat iespējams, ka to ir arī izdarījuši lietotāji, kuriem vienkārši ir iepaticies Jūsu kontents, to ka Google spēj to atšķirt, jau rakstīju iepriekš.

185. Penguin sankcijas: Vietnes kuras trāpija zem Google Penguin sankcijām pietiekami nozīmīgi zaudē savu revelantumu.

186. Nekvalitatīvas saites: Liela daļa no saitēm kuras tiek izmantotas “melnā SEO” paņēmienos (komentāru sadaļas blogos un forumos), var kalpot kā signāls sistēmas apkrāpšanā.

187. Novirzošo saišu, vietņu tematika: Ir tāds populārs saits: microSitemasters.com, kurš pamanīja, ka vietnes ar nedabīgi lielu saišu daudzumu no vietnēm kuras nav nekādā veida saistītas ar Jūsu saita tematiku var krist aizdomās Penguin algoritmam.

189. Brīdinājumi par nekvalitatīvām saitēm: Google katru dienu sūta tūkstošiem paziņojumus, kā atklāt nekvalitatīvas saites. Pēc tam, kā noteikums, seko arī revelantuma kritums, taisnības labad jāsaka, ka ne par visiem 100% ))

190. Saites no vietnēm ar vienādu IP: Šādu saišu nedabīgi liels daudzums no viena servera IP, var kalpot kā zīme, tam ka izveidots kārtējais mazais blogu sindikātiņš viena cilvēka rokās.

191. “Skābe” enkurtekstā: Vārda “skābe” klātbūtne saits enkurtekstā (un ļoti bieži citos medicīniska termina vārdos) var norādīt uz to, ka Jūsu vietne ir uzlauzta vai arī tas ir spams.  Tāpēc vienmēr monitorējiet ienākošās saites!

192. Sankcijas, kuras pielieto manuāli. Ir zināmi gadījumi kad Google var manuāli piemērot sankcijas, ja pat viņu pašu robots to īsti darīt negrib. Piemēram var palasīt par pasaulslaveno interneta veikala Interflora krahu pēc šādi pielietotām sankcijām.

193. Pērkamās saites: Šādas saites var ietekmēt PageRank un attiecīgi uz vietnes revelantumu. Par to kā to pareizi darīt, un kā labāk nedarīt jau esmu rakstījis šajā vietnē.

194. Google SandBox: Jaunas vietnes, kurām pēkšņi sākas liela ienākošo saišu straume, tiek pārvietotas uz smilšukasti, lai tās uz kādu laiku ierobežotu.

195. Google Dance: Google “Dance” ik pa laikam var Jūsu vietnes pozīcijas, meklēšanas rezultātos pakratīt, lai pavērotu, kā Jūs uz to reaģēsiet, un ja secinās, ka Jūs nekrāpjaties, atgriezīs pēc kāda laiciņa šīs pozīcijas atpakaļ.  Par to var palasīt te.

196. Saišu noraidīšana: Ar šī instrumenta palīdzību var rediģēt ienākošās saites, pēc automātisko vai pusautomātisko sankciju uzlikšanas Jūsu vietnei, bet vislabāk būtu ja saites ik pa laikam Jūs paši patīrītu.

Vēl kaut kas aizmirsies?

Pat nepārlasot visu vēlreiz, pilnīgi noteikti es domāju, ka aizmirsies ir gan.
Daudz kam, kas ir šajā manuālī, Jūs nepiekritīsies.

Sakotnēji šī manuāļa autors bija Brian Dean, kurš to aprakstīja savā blogā.
Par izejnieku arī tika ņemts viņa garadarbs, bet no sevis liku tulkošanu un ejot cauri katram punktam to pēc vajadzības piekorektēju vai pat pārmainīju, tāpēc vai tas ir orģināls vai nē, spriest Jums.

Tas ko es gribēju izdarīt, beidzot  ir izdarīts.

Ir pilnvērtīgs SEO manuālis latviešu valodā, un tas ir galvenais.
Daudziem vairs nevajadzēs pārrakt tos reursu kalnus, kurus savulaik pārraku es pats, tāpēc izbaudiet to un novērtējiet, padodiet tālāk, jo- “Zināšanas ir Gaisma“.