Lielākā daļa SEO speciālistu veicot mājas lapas optimizāciju, ļoti lielu uzmanību pievērš tieši sociālajiem tīkliem, jo griez kā gribi, tie ir kļuvuši par neatņemamu dzīves sastāvdaļu.
Tomēr ne visi saprot, kādu stratēģiju piemērot, un kā ar to visu strādāt. Un tas viss notiek viena vienīga iemesla dēļ, sociālie tīkli tiek uzskatīti, un protams tā arī ir, kā apmeklējuma avots, tāpēc ar lozungu: „Tur jābūt interesantam saturam”, veido savu SMM stratēģiju. Viss būtu pareizi, bet… mēs taču runājam par SEO, un te parādās pirmā problēma… NEVIENS, nu OK, lai būtu 99,99%, no SEO speciālistiem, nav strādājis pie…. semantiskā kodola, un šos atslēgvārdus neizmanto, jo vienīgais viņu uzdevums ir dabūt „laikus”, „retvītus” veidot imidžu un veicināt atpazīstamību.
Precīzs un pārdomāts mājaslapas semantiskais kodols ir „MUST HAVE”, jo oldschool SEO jau sen vairs nestrādā, un tā vietā, kad fokuss bija uz atsevišķiem precīziem atslēgvārdiem, kuru nav arī nemaz tik daudz, jaunā SEO skola paredz orientāciju uz garajiem – „lietotāju vajadzību apmierināšanas pieprasījumiem”.
Ja mēs optimizējam savu vietni piemēram uz saviem galvenajiem atslēgvārdiem, piemēram: „plastikāta logi”, savukārt mūsu konkurents segs pieprasījumus, kas orientēti uz lietotāju vajadzību apmierināšanu, tad konkurents būs uzvarētājs, tā viena vienkārša iemesla dēļ, ka lietotāji vienkārši nedomā, tā kā domā advancēts marketologs, kurš sēž visu dienu meklētājos un tiešām arī prot meklēt to, kas viņiem ir vajadzīgs. Tāpēc “lietotājs-parastais” nerakstīs Googlē: „BMW diski”, bet visticamāk uzrakstīs: „Kur Rīgā var nopirkt BMW diskus”.
Protams, nenoliedzami arī pirmo variantu meklēs pietiekami daudz interesentu, bet kolīdz mēs runājam par augstas konkurences nišām, tā faktiski mēs uzreiz arī saprotam, ka pārāk daudz variantu mums nav un ir jāstrādā ar zemās frekvences pieprasījumiem, tāpēc semantiskajam kodolam ir jābūt, kā galvenajam plānam, pie kura pieturēties virzot savas vietnes meklētāju rezultātos.
Un atgriežoties atpakaļ pie tēmas… 2013. Gadā, tika nopublicēts,Econsultancy „State of Search Marketing Report” pētījums par SEM stāvokli 2013 gadā, kurā tika minēts, ka 74% aptaujātās kompānijas un 82% aģentūru uzskata, ka sociālie tīkli spēlē ļoti lielu lomu viņu SEO stratēģijās. Bet likteņa ironija slēpjas, tajā, ka jau pēc 2 mēnešiem Mets Katts paņem un nopublicē video, kurā skaidri un gaiši paziņo, ka visi tie „Laiki”, Tvitersekotāji un citas metrikas, kas signalizētu par profila sociālo nozīmīgumu vai svarīgumu, nekādā veidā neietekmē meklēšanas dzinēju rezultātus.
Pēc šī autoritatīvā paziņojuma, daudzi interneta mārketologi burtiski jutās nodoti, jo viņi visu laiku sludināja to, cik svarīga ir sociālo tīklu ietekme, kas norādītu cik viņu vietne ir kvalitatīva, un visādi citādi forša.
Pareizi, viņi paši to taču neizdomāja, jo viņš 3 gadus iepriekš bija nopublicējis vienu video kurā apgalvo tieši pretējo un norādījis uz šo Danny Sullivana rakstu, pirms kura uzrakstīšanas viņš bija vērsies pa tiešo pie Google un Bing, lai uzzinātu viņu attieksmi pret sociālajiem signāliem, kā faktora, kas ietekmētu mājaslapu reitingus.
Uz ko abi meklēšanas milži patieca: „Konts Twitterī var ietekmēt lapas reitungus meklēšanas dzinēju rezultātos” .
Arī daudzi pētījumi, ieskatot SearchMetrics pētījumu „Rank Correlation” un šajā Quicksprout infografikā, var redzēt, ka meklēšanas dzinēji ņem vērā sociālos signālus.
Tāpēc šo sašutumu var arī saprast, jo pagājuši tikai trīs gadi, un Google paziņojums visiem speciālistiem ir kā auksta duša. Bet neskatoties uz šo visu bardaku, Neil Patel kurš ir Quicksprout dibinātājs un arī SEO speciālists, pavisam nesen aicināja visus interneta mārketologus nenorakstīt sociālos tīklus no savām SEO stratēģijām, jo viņš uzskata, ka sociālie tīkli ir jaunais SEO, un viņa argumenti izklausās pietiekami pārliecinoši.
Veicot dažādus eksperimentus (tu taču arī pamanīji, ka šai lapai nav, nedz sava Twitter konta, nedz Facebook lapas) un pētījumus man pašam ir palikuši neatbildēti pārs jautājumi, kurus es uzrakstīšu nākošajā rakstā, kurā mēģināšu visu salikt pa plauktiņiem, cerams jau rīt.