Gudrs nosaukums – ne? Lai nu kā tur būtu, trafika arbitrāža dzīvo savu dzīvi. Un arbitri ir tie cilvēki kuri ar
to nodarbojas  pelnot uz dažādām affiliate programmām. Kamēr Latvijas interneta plašumos es varu saskaitīt tikai uz atsevišķiem rokas pirkstiem cik tādu cilvēku vēl ir, tad ārpus Latvijas robežām šāds peļņas veids ir ļoti izplatīts, tāpēc  centīšos pastāstīt, kā tas strādā un kam tas domāts.

Tātad, pirms nodarboties ar trafika arbitrāžu ir jāpārzin – kas ir affiliate mārketings, kas ir cookie, tokeni, lendingi u.t.t. , jo galīgiem iesācējiem šāds pelņas avots būs ne tikai finansiāli nepaceļams  un otrkārt, pat pieredzējuši arbitri ne vienmēr gūst peļņu no šādas shēmas.

Sākumam arbitrs izvēlas affiliate programmu uz kuru tas centīsies nopelnīt, visbiežāk tās ir spēles, dažādi brīnumlīdzekļi novājēšanai, potencei u.t.t., iepazīšanās portāli,  ātrie kredīti, kazino un citi.

Parasti partneris izvietos saites un banerus savos web-resursos, cerot no sava resursa apmeklējuma plūsmas iekonvertēt kādu darījumu, bet ar arbitrāžu tam nav nekāda sakara.

Vai arī  piemēram uzsāks PPC kampaņu, maksājot par katru klikšķi, “ķerot” lietotājus vai nu no meklēšanas dzinējiem, soc.tīkliem, tīzeriem, kas arī ir viens no arbitrāžas veidiem, bet tas būs PPC to CPA arbitrāžas veids.

Īstais trafika arbitrāžas izpildījums ir sekojošs: nopirkt ļoti daudz apmeklējuma kādā trafika biržā konkrētai partnerprogrammai  un tad to „liet”.
Parasti tas ir ļoti “netīrs” trafiks, ļoti reti kad trafika biržas piedāvā veikt trafika tārgetingu, bet tāpēc tas ir ļoti lēts. Tātad viss kas arbitram galu galā jārēķina ir eCPM un ROI.

Vidēji tirgū šādu trafiku var nopirkt par vidēji 2 ASV dolāri = 1000 reklāmas/lapas rādijumu, vai Āzijas reģionā arī vēl lētāk, bet savukārt ASV, Kanādā būs dārgāk,  tad varam sākt veikt pirmos aprēķinus. Daudzas trafika biržas piedāvā arī nopirkt klikšķus, bet klikšķinātāji arī jāfiltrē, jābano un vispār jāseko līdzi. Tīri teorētiski visiem šiem klikšķinātājiem jābūt dzīviem cilvēkiem, bet apmēram 40% to dara boti (un šis skaitlis nav nekāds pārspīlējums). Attiecīgi vienmēr ir jātestē un jāskatās, pēc kada modeļa trafiku izdevīgāk nopirkt.

Šis trafiks “lejās” ļoti ātri, tik ātri, ka pat var pat nepaspēt acis pamirkšķināt, un 100 EUR ir iztērēti.

Tāpēc arī trafika arbitrāžā strādājošie ir ļoti dažādi, vieni katru dienu apgroza 1000 EUR, citi tikai 50. Iesācēju kļūda arbitrāžā ir, trafika nemonitorēšana no kurienes tas nāk, vai kāds nepielej arī viltoto apmeklējumu u.t.t.

Nākošā izplatītākā kļūda ir tāda, ka netiek piestrādāts pie konversiju rādītāja uzlabošanas, gluži vienkārši pamainot bildīti vai tikai tekstu. Mazāk izplatīti ir gadījumi, kad tiek izvēlēts grūti konvertējams produkts, un vēl retāk ir tad, kad trafika arbitri vienlaicīgi uzzina par kādu foršu programmu un savā starpā sāk cīnīties, kā rezultātā tas paliek neizdevīgi, jo ienākumi vairs nesedz izdevumus.

Un visbeidzot, arbitrāžā neiztikt bez trekinga servisiem, jeb vienkāršāk runājot, atsekot katra avota efektivitāti ir katra arbitrāžnieka pienākums, un to nedara tikai pašnāvnieki, jeb runājot vienkāršāk, tiem kuriem ir vienalga kur paliek nauda.

Šāda trafika vidējais konversācijas rādītājs (CR) ir 0,15% – 0,1% robežās un tas ir normāli. Tālāk jau sākas vienkārša matemātika, jo lielāka izmaksājamā atlīdzība, jo lielāka peļņa.

Definējam jēdzienu, lai turpmāk būtu skaidrs kas tas ir: Trafika Arbitrāža ir reklāmas demonstrāciju pirkšana no ne sev  trafika avotiem, ar mērķi nopelnīt  par noteiktu apmeklētāja darbību, kuru iepriekš ir definējis partnerprogrammas īpašnieks.

Vai Latvijā var nodarboties ar trafika arbitrāžu? Mums tirgus ir tik mazs un šo piedāvājumu, kurus varētu piedāvāt arī nav daudz, tāpēc lai arī trafika arbitrāža Latvijā nav  izplatīta, paspēlēties var, piemēram pareklamējot Zaļo kafiju vai casual iepazīšanās portālu.

Vēl būtisks moments arbitrāžā – ir iespēja tārgetēt, kam šī reklāma tiks demonstrēta un jo detalizētāks būs reklāmas tārgetings, jo tā būs efektīvāka, un galvenais vai tiem kuriem tā tiks demonstrēta ir arī iespēja iegādāties to ko reklamējat. Vispār bez detalizēta tārgetinga, arbitrāžā nekur…

Ko mēs varam tārgetēt… pirmkārt mēs varam izvēlēties uz kādam ierīcēm tiks rādīta reklāma, mobilajās ierīcēs vai desktopam, tālāk jau mēs varam tārgetēt pēc ģeolokācijas, ja mums ir konkrēts oferis konkrētā valstī, tad varam tārgetēt pēc lietotāju interesēm (šo informāciju iegūst no lietotāju pārlūkprogrammu vēstures), vai arī ņemot vērā kādu resursu apmeklētājs ir apmeklējis. Pēc dzimuma un vecuma faktiski ietārgetēt mēs nevaram, ja runā par popunder, cickund, popup un tamlīdzīgiem trafika veidiem, bet pavisam mierīgi to var izdarīt, ja mēs izvēlamies piemēram sociālos tīklus, kur jau dati tiek iegūti no lietotāju profilu sniegtās informācijas. Nu un protams diennakts laiku un nedēļas dienu.

Trafika arbitrāža ir faktiski affiliate mārketinga speciālistu specifiska nodarbe, jo parasti šajā gadījumā uzsvars tiek likts uz lielām apmeklējuma masām, (mēs runājam par simtiem tūkstošu vai pat miljonu ikdienas aptveramo auditoriju)

Par to, kādas programmas tam jāizmanto, kur pirkt apmeklējumu, kā veidot reklāmu, kā izspiegot citus arbitrus, un daudzas citas nianses, būs nākošreiz.