Definīcija

Terminu SEO (Search Engine Optimization) latviski varētu tulkot kā – mājas lapu optimizācija priekš intereneta meklētājiem. Tas ir process, kas nodrošina apmeklētāju plūsmu uz konkrēto mājas lapu no Inerneta meklētājiem ar dabisko (”organisko” vai “algoritmisko”) meklēšanas rezultātu palīdzību.

Izmantošana

Arvien vairāk cilvēku, lai atrastu informāciju izmanto Interneta meklētājus. Latvijā vispopulārākais ir Google (www.google.lv) meklētājs, to izmanto vairāk kā 90% interneta lietotāju, kuri meklē informāciju internetā. Ir dažādas metodes kā efektīvāk meklēt informāciju Googlē, bet vispārīgī to darbību varētu aprakstīt šādi: Interneta lietotājs ievada atslēgvārdu vai frāzi un Goole uzrāda meklēšnas rezultātus, mājas lapas kuras visvairāk atbilst meklējamam atslēgvārdam vai frāzei. Google uzrāda 2 veida reuzultātus: organiskos meklēšanas rezultātus un sponsorētās norādes MPK (sponsorētās norādes var arī nebūt).

Ar SEO palīdzību var panākt, lai mājas lapa parādītos augstā vietā Google organiskajos rezultātos, meklējot pēc noteiktajiem atslēgvārdiem vai atslēgfrāzēm. Šī vieta laika gaitā var mainīties. Būtiski ir tas, ka Google organiskajos rezultātos mājas lapu bez maksas uzrāda neierobežotu laiku..

Kā tas darbojas?

1) Pirms mājas lapa tiek izveidota svarīgi būtu noskaidrot uz kādiem atslēgvārdiem un atslēgfrāzēm vajadzētu veikt SEO, kādus tieši atslēgvārdus un atslēgfrāzes cilvēki izmanto lai Googlē atrastu informāciju par attiecīgo produktu, pakalpojumu vai nozari. Ir dažādi veidi kā to izdarīt, viens no veidiem ir izvietot MPK reklāmu Googlē uz visiem iespējamiem atslēgvārdiem un atslēgfrāzēm, kas rasturo attiecīgo produktu, pakalpojumu vai nozari. Pēc iegūtajiem rezultātiem var secināt, kuri atslēgvārdi un atslēgfrāzes ir visvairāk meklētie.
2) Kad ir izvēlēti atslēgvārdi un atslēgfrāzes, tad vēlams:
• izvietot atslēgvārdus un atslēgfrāzes mājas lapas saturā, ieteicamais atslēgvārdu daudzums no kopējā teksta daudzuma ir 3-5%. Interneta meklētājiem patīk, ja mājas lapā ir daudz satura un ja lapas saturs bieži tiek papildināts un mainīts.
• Izvietot atslēgvārdus un atslēgfrāzes mājas lapas adresē, piemēram, www.atslēgvārds.lv/atslēgvārds
• Izvietot atlsēgvārdus saišu nosaukumos, bilžu alternatīvajos tekstos utt.
3) Viena no būtiskākajām SEO sastāvdaļām ir ienākošās saites. Svarīgi ir lai ienākošās saites saturētu atslēgvārdus un nāktu no tematiski līdzīgām mājas lapām ar lielu Page Rank. (lasīt vairāk par Page Rank)

Izmaksas:

• Ja lapas īpašnieks pats veic SEO, tad šis pakalpojums sanāks bez maksas, tā kā Interneta meklētāji savos rezultātos parāda mājas lapas bez maksas.
• Maksa par ienākošajām saitēm var svārstīties no 0 līdz vairākiem simtiem latu mēnesī.
• Latvijā SEO cenas var svārstīties no 50 eiro līdz vairākiem simtiem eiro mēnesī atkarībā no darba apjoma un izmaksām, kas saistītas ar ienākošo saišu cenām.