Konsultējot un sniedzot pakalpojumus kā Interneta mārketinga speciālisti, veiksmīgi izmantojam partizāņu mārketinga metodes.
Definīcija
Partizāņu Mārketings (Guerrilla Marketing) ir preču un produktu pārdošana un reklamēšana par zemām izmaksām un ar labiem panākumiem, parasti tas notiek izmantojot netradicionālas metodes. Partizāņu mārketingā tiek ieguldīts vairāk idejas un enerģijas, mazāk naudas līdzekļu.
Apraksts
Partizānu mārketings ir alternatīva tradicionālajam mārketingam. Tas ir īpaši piemērots maziem un vidējiem uzņēmumiem un no tradicionālā mārketinga atšķiras tāpat kā partizānu armijas ieroču un paņēmienu arsenāls atšķiras no tradicionālās valsts armijas. Ikdienas uzņēmējdarbības cīņā par produktu un pakalpojumu pārdošanu, partizānu mārketingā netiek ieguldīti lieli finansu līdzekļi, no katra ieguldītā lata panākot maksimālu efektu.
Partizānu mārketings nekādā gadījumā netiek izmantots, lai patērētāju maldinātu vai izmantotu slēptus paņēmienus.Ko tad īsti partizānu mārketinga piekritēji dara citādi?:
Partizānu mārketings nekādā gadījumā netiek izmantots, lai patērētāju maldinātu vai izmantotu slēptus paņēmienus.Ko tad īsti partizānu mārketinga piekritēji dara citādi?:
- Tā vietā, lai ieguldītu naudu, tiek ieguldīts laiks, enerģija un iztēle;
- Tā vietā, lai orientētos uz jauniem klientiem “partizāņi” piedāvā preces un pakalpojumus esošiem klientiem;
- Tā vietā, lai sacenstos ar konkurentiem, tiek veidota savstarpējā sadarbība;
- Tā vietā, lai par galveno nostādītu preces un produkta pārdošanu, pirmajā vietā tiek noteiktas ilgtermiņa attiecības;
- Tā vietā, lai par mērķauditoriju izvēlētos lielu grupu, “partizāņi” izvēlas individuāļus un mazas mērķauditorijas;
Partizāņu Mārketinga idejas autors ir Džejs Konrāds Levinsons (Jay Conrad Levinson) 1984. gadā viņš uzrakstīja savu pirmo grāmatu par šo tēmu. Mārketinga novirziens, kas sākās ar vienu grāmatu, šobrīd jau ir attīstījies tik tālu, ka ir izdotas 35 grāmatas 41 valodā. Visā pasaulē ir pārdotas vairāk nekā 14 miljons grāmatu kopiju.
Lietošana
- Levinsons izdala sekojošus Partizāņu Mārketinga principus:
- Partizāņu Mārketings ir vislabāk piemērots maziem un vidējiem uzņēmumiem;
- Mārketinga aktivitātes jābalsta uz cilvēku psiholoģiju, nevis pieredzes, vērtībām un minējumiem;
- Naudas vietā, galvenais ieguldījums ir iztēlei, enerģijai un laikam;
- Galvenais uzņēmējdarbības statistiskais rādītājs ir peļņa nevis pārdoto vienību skaits;
- Tā vietā, lai koncentrētos jaunu klientu piesaistīšanai, jāpievērš lielāka uzmanība esošo klientu apkalpošanai – palielināt darījuma apjomu un skaitu;
- Ar konkurentiem ir labāk sadarboties nekā konkurēt.
Izmaksas
Partizāņu Mārketings vairāk orientējas uz to, kā panākt rezultātus ar minimālām izmaksām vai par brīvu. Levinsons vairākas grāmatas ir balstījis tiešu uz padomiem par bezmaksas mārketigna aktivitātēm, piemēram, “Partizāņu Mārketings par brīvu” (Guerrilla Marketing for Free). Taču, ja ir vēlme izmantot profesionāļa pakalpojumus, Džeja Konrāda Levinsona konsultācijas stunda maksā ~ 1000$.