Pirms pāris mēnešiem man uzrakstīja viens jauneklis, kurš pēc viņa vārdiem taisījās sākt nodarboties ar mājaslapas optimizāciju. Un jautāja man: „ar ko, lai labāk sāk?”.  Un tas man atsauca atmiņā laikus, kad pie mums vēlās pāri lielais SEO bums, toreiz katrs „trūblogers” (jo hipsteru vēl pie mums nebija) par savu pienākumu uzskatīja iepostēt pie sevis, ja ne veselu rakstu sēriju, tad vismaz vienu „gudru” rakstu par mājaslapu optimizāciju.

Tie kuri tankā, tie šo noteikti atcerēsies un tagad pasmaidīs.

Ko es strādājot no malas, pamanīju?

Praktiski katrs klients, kuram tika veikta mājaslapas optimizācija, redzot kādus rēķinus viņiem, izraksta par SEO pakalpojumiem, sāka veidot arī savas aģentūras, jo: „SEO tas ir kruta, un tur ir kaudze naudas.” Un gluži likumsakarīgi pēc inerces ap šo visu pasākumu sāka parādīties visādi tipāži, kuri izlasījuši vienu blogu un 2 forumus arī izdomāja, ka nu tik tagad būs zelta bedre. Bet…

Viss izrādījās mazliet ne tā.

To, kas uzrakstīts kādā blogā, tik daudzi no viņiem „noskanēt” mācēja, bet, kas tur uzrakstīts starp rindām, saprast nespēja.

Es, tāpat kā daudzi tepat Latvijā, tajā laikā, pie SEO nonācu gluži likumsakarīgi, no partnermārketinga, jēdziens kurš toreiz bija kaut kas līdzīgs stāstam par to: „Kā mēs dzīvojam uz Marsa.”

Un daudzi no mums atceras vēl joprojām slavenā Inspired darboņa teikto: „affiliate mārketings nekad nestrādās, un tas ir pilnīgs mēsls”. (pēc pāris gadiem šis pats darbonis centās pierunāt sadarboties ar viņiem, to pašu pay4results, jo saprata, ka tomēr viņa paša apgalvotais ir galīgi aplams, bet nekas nesanāca, un P4R izdomāja tomēr strādāt ar Aigaru).

Lab, pietiks vēstures… Tātad.

Kā es nonācu pie SEO?

Gluži vienkārši, uzcept lapiņu mācēju, Google Adwords kampaņu uztaisīt arī mācēju, sēdēju tajā pašā ClickBank, un CJ, meklēju offerus, kuri var “izšaut”, un “lēju” uz tiem trafiku, par tādam lietām, kā SEO vispār nedomāju, un priekš kam, ja viss tāpat notika. Bet tad es pamanīju viena SEO-šņika stāstu… un sākās mans aizraujošais piedzīvojums SEO pasaulē.

Bet tad nāca arī pirmās atklāsmes, jo softu kuru es pirku no citiem SEO-šņikiem, vajadzēja apmaksāt katru mēnesi, softa daudzums mainījās mežonīgā tempā, un saprotot, ka patiesībā šie džeki pelna nevis ar pašu mājaslapu optimizāciju, bet ar savu produktu, kurš  palīdzēs efektīvāk veikt mājaslapas optimizāciju, es nonācu pie slēdziena, kas mainīja manu skatienu citā virzienā…

Ja reiz es esmu sapratis, kas un kāpēc man ir jādara, lai es atrastos TOP pozīcijās meklēšanas dzinējos, tad, kāpēc, kad man nav neviena pasūtījuma, es atkal mēģinu izgudrot velosipēdu.

Un es vienkārši sāku taisīt visvisādus blogus, ar kuriem jau sen ir, piesārņots viss internets, kuru tēmas vienkārši izurbināju degunā (lasi, partnermārketinga tīklos), ieraudzīju foršu oferi, tātad vajag taisīt ap viņu kontentu, dabūt viņu augšā meklēšanas rezultātos, pats sev aplaudēt un skatīties, kā mainās summa kontā.

Bet tam visam bija viens mazs trūkums, tas paņem nereāli daudz laika…  ne pat tekstu radīšana (engliša kopīraiterus varēja, un var dabūt freelance biržās salīdzinoši lēti), bet līdz tiki pie pirmajiem organiskā trafika rezultātiem. Tāpēc iedziļinoties SEO jautājumā, es uzzināju, par saišu biržām par ALN, un daudzām foršām fīčām. Kas viss saucās vienā vārdā – „Black Hat SEO”.

Kā tas izskatījās no malas: Tu aizraksti kādiem džekiem, kuri piedāvā nopirkt tev ienākošās saites ar enkurtekstiem, Latvijas gadījumā ļoti bieži pietiek ar 20-50 kvalitatīvu resursu saitēm, bet ārpus Latvijas šis skaitlis strauji aug, un ir atkarīgs no tā, kādu auditoriju un no kurienes mēs vēlamies iegūt. Un, kas notiek tālāk?

Tālāk notiek  viss kā pēc burvju nūjiņas mājiena – tavs resurss maina pozīcijas tik strauji, ka var sēdēt un brīnīties. Tu sāc saprast, ka ne uz kādiem Adwords vairs naudu tērēt nevajag, jo tu jau esi iesities TOPā, un šis tops tev ģenerē ļoti kvalitatīvu apmeklējumu, kurš savukārt pārejot pa tavām reklāmas saitēm un iegādājoties tevis reklamētos produktus, garantē stabilus ienākumus.

Vai „ Black Hat SEO” vēl strādā? Jā, strādā, kā rāda mūsu pašu vienīgā saišu birža seoportal (kura vēl nez kāpēc nav nobanota), tad pa Latviju strādā gan, un strādā arī ārzemēs, bet tā ir ļoti liela loterija, jo var noķert banu 3-4 mēnešos, bet var arī iesēsties meklēšanas rezultātu topos uz ļoti ilgu laiku.

Bet problēma ir tajā, ka šīs saišu biržas parasti piesaista diezgan daudz uzmanības no meklēšanas dzinēju puses, jo daudzi grib „ātro” rezultātu. Tāpēc šīs saišu biržas bano meklēšanas dzinēji, un līdz ar viņiem atraujas arī tie, kuri izmantojuši viņu pakalpojumus.

Un ko tad darīt SEO speciālistam? SEO speciālists, tad ņem un ģenerē dorvejus, vai arī sāk pārdot savus SEO servisus, kas palīdzēs veikt mājaslapas optimizāciju, vai arī beidzot sāk taisīt savus kursus, workšopus un webinārus. Tieši tik vienkārši un nekādu noslēpumu.