Google Adwords daudziem ir pazīstams instruments, lai varētu reklamēties internetā, un liekas, nekā sarežģīta tur nav, atrodam atslēgvārdus, uzrakstam tekstu, pieliekam attēlu un uz priekšu. Viss sarežģītais sākas, kad mēs sākam runāt par remārketingu, jo tikai retais speciālists zin, kā pareizi noregulēt savas kampaņas un kā to vispār izdarīt. Tāpēc šoreiz visu pēc kārtas , kā pareizi saregulēt savas reklāmas kampaņas.

Droši izmantojiet dinamisko remārketingu, tas der visiem biznesiem.

Dinamisko remārketingu izgudroja ne tikai priekš mazumtirdzniecības interneta veikaliem, kuriem ir Google Merchant Center konti. Uz šo dienu daudziem biznesa īpašniekiem ir dota iespēja augšuplādēt iepriekš noskaņotas preču plūsmas, „Uzņēmējdarbības dati” sadaļā, lai uzreiz varētu sākt darbu pie sludinājumu veidošanas.

Remārketings savu efektivitāti ir apstiprinājis sekojošās nišās: ceļojumi, personāla meklēšana, izglītība, nekustamais īpašums, darbs. Ne mazāk noderīga, retārgetinga piemērošana var būt arī lokāla biznesa īpašniekiem, lai stimulētu vietējo patērētāju interesi viņu piedāvājumam.

Zemāk ir attēlota klienta „Alpine Elements” kampaņas piemērs, kuri piedāvā saviem klientiem slēpošanas tūres. Retārgetinga sludinājumi var izskatīties šādi:

Lai palaistu šādas kampaņas, interneta mārketologam, vispirms ir nepieciešams gramatiski pareizi noregulēt dinamiskā remārketinga tegus, pievienojot tos nepieciešamjaiem mainīgajiem, kuri attiecas uz konkrēto biznesa kategoriju. Sīkāku informāciju, kā to pareizi izdarīt var uzzināt te. Kolīdz dinamiskā remārketinga tega un plūsmas noregulēšana ir pabeigta, var ķerties klāt pie reklāmas sludinājumu veidošanas izmantojot mainīgos (dinamiskos) ieliktos atslēgvārdus vai Adwords šablonus.

Ir vairākkārtīgi pierādīts, ka attēlu maiņa un teksta maiņa palielina konversijas rādītāju, ja to pielieto remārketinga kampaņās. Tāpēc sākam mācīties lietot tegus.

Izmantojiet Youtube kā remārketinga platformu.

Dīvaini, bet daudzi mārketologi vēl joprojām neizmanto Youtube, kā remārketinga platformu. Daži ir pārliecināti, ka viņu vietnēs principā nevar būt video kontents, bet citi, ka var sasniegt tieši to pašu izmantojot retārgetinga sludinājumus, kuri tiek demonstrēti Youtube (tie mazie sludinājumi kuri paradās videoklipa apakšpusē).

Protams, daudziem liekas, ka videokontenta veidošana ir dārgs prieks (jāsaka godīgi – tas nav par velti), tomēr ir tāds serviss kā Wooshi, es domāju, ka cena apmierinās, jo šī platforma precīzi ievēro, gan biznesa vajadzības, gan atvēlēto budžetu un vispār tas ir ļoti gut. Iesaku.

Ja primārais vietnes īpašnieku mērķis ir iegūt tūlītēju atpakaļsaikni, tad tāpat, kā jebkurš cits reklāmas formāts ar pareizi noregulētu retārgetingu arī videoreklāma Youtubā kalpos, kā lielisks instruments. Videoreklāmu var arī demonstrēt „ In Stream” formātā, kas tiks nodemonstrēta pirms nekomerciālo videoklipu sākuma, un ja skatītājs nebūs to skatījies vismaz 30 sekundes (nu jā… jūs taču ziniet, ka videorullītim standarta garums ir 30 sekundes?) tad reklāmdevējs par to nemaksās. Lai ilgi nav jādomā, kā tas izskatās, tad varam ieiet delfos, un paskatīties viņu rullīšus, kuros viņi pirms katras atskaņošanas liek iekšā reklāmu (bet atšķirībā no Youtube, delfos prasīs naudu par katru demonstrācijas reizi). Šāda tipa reklāmas ir viegli noregulējamas Adwords sadaļā „Video”, un tuvākajā laikā, vismaz tā Google sola, šī sadaļa tiks padarīta pamanāma arī galvenajā interfeisā

Atsekojiet konversijas par noteiktu laika periodu.

Jāsaka kā ir – šī ir patiesi unikāla iespēja, par cik ļauj speciālistam kurš strādā ar šo sistēmu izvēlēties dažādu tipu konversijas un analizēt to rezultātus. Analīzei var tikt pakļauti dažādi mikromomenti, kuri ir realizēti, piemēram pirkuma izdarīšanas brīdī.

Pirms tam, kad izslēgt remārketinga kampaņu vai izdarīt korekcijas stratēģijā, ir vērts vēlreiz izanalizēt konversiju par izvēlēto laika periodu. Tas palīdzēs saprast, kāds laika periods ir nepieciešams konversijas veikšanai no brīža, kad lietotājs ir noklikšķinājis uz sludinājuma saites, līdz brīdim kad tas ir veicis pirkumu. Un bez tam tas palīdzēs saprast, cik ilgā laika periodā, remārketinga auditorijas saraksti, strādā visefektīvāk. Šos sarakstus ir jēga pārrevidēt ne biežāk, kā reizi divos mēnešos, un veicamās korekcijas ir jāizdara precīzi izsverot tos vai citus apstākļus.

Sasaistiet savu Adwords kontu ar Google Play.

Un šo iespēju ļoti daudzi laiž garām, jo patiesībā par to nemaz nezina. Adwords regulējumos ir tāda iespēja,   piesaistīt doto kontu pie citiem Google servisiem, šoreiz – Gogle Play. Izdarīt to var ļoti vienkārši, nosūtot pieprasījumu uz Gogle Play, caur  speciālo reģistrācijas formu.

Pēc sasaistes pabeigšanas arī remārketinga sarakstu regulējumos, servisa klientam ļaus palaist reklāmas kampaņas pielikumos, tārgetējot tās uz cilvēkiem kuri izmanto mobilās aplikācijas. Piemēram „Candy Crush Saga” lietotāju paradumu un citu datu ievākšana kļūs daudz vienkāršāka un arī iegūtā informācija krietni vien atvieglos jebkura mārketologa dzīvi.

Atslēdziet nevajadzīgos remārketinga sludinājumu sarakstus meklēšanas rezultātos.

Un te vēl viens lielais klupšanas akmens, nu ļoti daudziem interneta mārketinga speciālistiem. Piemēram – lietotājs jau ir piereģistrējies iepazīšanās portālā, tomēr viņam vēl joprojām Googles meklēšanas rezultātos un citur tiek demonstrēts tas pats sludinājums, uz kuru tas dabiski nospiež, un atkal par to tiek maksāts… Mums taču ir cilvēka reģistrācija, gan unikālais URL, kāpēc to darīt vēl un vēl? NU, OK, ja šefam vienalga un mārketologs neko nezina, tad var darīt arī tā, taču tie kuri seko domai līdzi, tad lietotāju uzvedības analīze ļaus remārketinga sarakstos iekļautajiem, vairs nedemonstrēt šo reklāmu un arī par klikšķi vairs nevajadzēs maksāt.

Galvenā priekšrocība noslēdzas sekojošajā: unikālu iespēju pasniegšana interneta mārketinga speciālistam ekonomēt reklāmas kampaņu budžetu (bet būsim godīgi, 8 no 10 aģentūrām uz to ir uzšpļaut). Un ja reklāmas kampaņu efektivitātes mērijumi ir tikai katram trešajam, tad pilnīgu ainu sniedz jau tikai katrs desmitais. Jo pārējiem nav sapratnes, un tad atsevišķi mārketologi  stāsta, ka tas nav izmērāms lielums… Ir!

Obligāti veidojiet atsekojamus URL saviem remārketinga sarakstiem.

Šo iespēju praktiski neizmanto neviens no speciālistiem… Pārbaudiet viņus, un viņi Jums teiks nēē nu vot, tas tak ir „šitā un tā… „ ar vienvārdsakot, ņemiet beisboleni un kraujat pa seju (es šito varēju izdzēst,bet nē, lai paliek, noderēs), nekas nav „šitā un tā”. Pie remārketinga saraksta izveides ir nepieciešams izvēlēties „Reffering URL”- Izvēloties šo opciju, var izveidot lietotāju sarakstus kuri ir pārgājuši no noteiktām interneta vietnām. Piemēram FB, Twitter, u.t.t.

 

Izmantojiet savos e-pastos saites kuras tiek iezīmētas ar” Query Strings” un veidojiet remārketinga sarakstus izmantojot tās.

Un atkal…mums pēdējā laikā runā par e-pasta mārketingu dažādās konferencēs, un tas ir labi,  mums Latvijā pat ir kursi parādījušies par 100 EUR, kuros stāsta par to kā e-pastu pielietot savam biznesam. Bet neviens tur nepastāstīs sekojošo: Ir URL veidotājs kuru piedāvā Google, kurš URL parametrus piedāvā atsekot Google Analytics. Un nav nepieciešams izgudrot velosipēdu, savukārt tiem kuri veido e-pasta kampaņas ir jāiemācās strādāt ar e-pasta mārketingu un manis minēto instrumentu.

Ko tas dod? Tas dod mums iespēju šo lietotāju piesiet klāt saviem remārketinga sarakstiem.

Pie šādas pieejas reklāmas kampaņa var būt noorientēta tikai uz tiem lietotājiem kuri ir pārgājuši no e-pasta. Pie šī jautājuma var arī pieiet daudz stingrāk un veidot kampaņu tikai tiem lietotājiem kuri pārgājuši no e-pasta un veikuši noteiktas darbības, pēc izsūtītā promo e-pasta, pēc noteiktiem kritērijiem.

Google Analytics ir mūsu sabiedrotais tāpēc spiežam ārā sulu, kamēr to mums ļauj.

Ja Analytics organiskā apmeklējuma meklēšanas rezultātu sadaļā mēs parasti pirmajā vietā redzam „not provided”, tad ar remārketingu ir mazliet savādāk. Un atkal ir jāsaka kā ir, cik daudzi Jums pazīstami profesionāļi izmanto remārketinga sarakstus? Tiem kuri vēl to nav izdarījuši, Analytics to rekomendē izdarīt. Var palasīt te.

OK, es arī neesmu nekāds svētais, tāpēc ķeramies pie lietas. Šos sarakstus tagad ir iespēja eksportēt pa taisno Adwords, tas ir kruta, pievienojot tos „Kopējā bibliotēka” sarakstā. Ja dati tiek pievienoti pareizi un bez kļūdām, tad sistēma pati automātiski izveidos auditorijas remārketinga sarakstus.

Šis ir tieši tas gadījums, kad Google ļauj reklāmdevējiem paplašināt mērķauditoriju, pamatojoties uz lietotāju raksturojošām pazīmēm. Šī funkcija tāpat palīdz formēt mārketinga stratēģiju un tārgetinga paplašināšanai, kas sasniegtu jaunus lietotājus kuri ir veikuši līdzīgas darbības vai arī uzvedās līdzīgi citiem, jau esošiem vietnes lietotājiem.

Eksperimentējiet ar „Smart Lists” dinamiskajā sarakstā iekļautajiem lietotājiem.

Es tik daudz jau par šo fīču rakstu, ka pašam paliek slikti. Bet redzot, ka praktiski neviens to Latvijā neizmanto, man tas ir jādara. Tas ir „super duper” ierocis jebkuram mārketologam, jo tas spēj dot pilnu ainu par sasniedzamo auditoriju. Kad tika veidots Smart lists, tam tika piemērota mašīnapmācība, tas spēja analizēt signālus kuri norāda uz apmeklējuma ilgumu, vietu, ierīci, refu, brauzeri, u.t.t. Kā sistēma strādā, var iepazīties šajā avotā.

Izpētiet vai pastāv datu apmaiņas iespēja par lietotājiem ar citiem uzņēmumiem.

Liekas, tas ir muļķīgi, bet dzīvē tas tā notiek. Ir jau vēl tāda Google „Personālais menedžeris” iespēja. Piemēram personālais menedžeris var palīdzēt ar to ka pievieno citas, veiksmīgākas konkurenta kampaņas remārketinga sarakstus Jūsu Adwords kampaņā. Patiesībā Google ir paredzētas speciālas formas kuru aizpildīšanas gadījumā konkurenti var apmainīties ar remārketinga sarakstiem.

Bet pirms to darīt jāatbild uz sekojošiem jautājumiem:

1.Vai tam ir jēga

  1. Vai to drīkst darīt nepārkāpjot likumu
  2. Vai ir tāda nepieciešamība.

Un ja viss saliekas pa plauktiņiem, tad savā resursā par to ir jāinformē lietotājus.

Baigais „palags” sanācis, bet ceru, ka tas kādam palīdzēs. Tāpēc tagad ejam un sākam strādāt.