Man likās, ka šī tēma jau ir tūkstošreiz izcilāta, un tomēr pienākošie e-pasti un jaunu, neko nezinošu cilvēku pieteikšanās maniem webināriem liecina par pretējo. Šie jautājumi, kā sākt pelnīt, vai tas ir reāli, kā to darīt, ar ko iesākt u.t.t. ir tipiskas manu ienākošo e-pastu tēmas. Nu un tad vēlreiz par to, kas ir partnermārketings un no kurienes tas radies?

Pēc leģendas, partnermārketinga aizsākumi meklējami 1996 gada jūlijā, kad Jeff Bezos, Amazon.com , CEO, to ieviesa, pēc kādas sarunas ar sievieti kura vēlējās savā mājaslapā reklamēt viņu veikalā nopērkamās grāmatas, pretim saņemot par to atlīdzību tikai tādā gadījumā, ja viņas atvestais apmeklētājs veiks pirkumu. Lai arī daudzi adult resursi apgalvo, ka viņi pēc šāda sadarbības modeļa strādāja vēl agrāk, lietas būtību tas nemaina, šobrīd pasaulē ir miljoniem partnerprogrammu, kas meklē šādus cilvēkus, kuri gatavi strādāt uz šādiem noteikumiem.

Es zinu, ka daudzi no tiem, kuri izlasīs šo rakstu, vispār nesaprot, kas ir partnermārketings, tāpēc pamēģināšu izskaidrot vēl vienkāršāk. Man piemēram ir ziedu veikals, kas nodarbojas ar ziedu piegādi internetā, bet man negribās maksāt pārdevējam tikai tapēc, ka viņš atnāks uz darbu, nosēdēs visu dienu feisbūkos, un katra mēneša noteiktā datumā gaidīs, kad viņam tiks pārskaitīta kontā nauda, tāpēc es saku tā – īsāk sakot, es tev maksāšu par katru piesaistīto klientu kuru tu man atvedīsi, tev nebūs noteiktas minimālās algas, bet būs godīgs atlīdzības cipars par katru pasūtījumu kuru veiks tavi klienti.

Tu saki, OK, un ķeries pie lietas. Nu lūk, tas arī mums ir partnermārketings tīrā tā veidā.

Tev neviens nejautās, kāpēc nokavēji darbu, vai kāpēc tev vajag brīvdienu, jo nevienu tas neinteresē, un vispār tu vari paralēli darīt vēl ko pavisam citu, piemēram sēdēt otrā darbavietā un pētīt savu Facebūku. Lūk, kāpēc partnermārketings ir tik pievilcīgs. Ir arī monētas otrā puse šim visam stāstam: tu saņemsi atlīdzību tikai tādā gadījumā, ja būsi arī kādus klientus atvedis un tie vēl arī ko iegādājušies. Bet kamēr tas nav vienīgais tavu ienākumu avots, tu par to vari pat tik ļoti nesaspringt. Tomēr nodarbojoties ar partnermārketingu, ir jābūt lielai pašdisciplīnai, motivācijai un līdzīgām īpašībām, jo tad kad tevi neviens nekontrolē, ir viegli to visu pamest un aizmirst.

Nākošais mīts, kas saistās ar parnermārketingu. Man noteikti jāsaprot programmēšana vai tamlīdzīgas lietas. Atbildēšu – tās ļoti palīdzēs, bet sākumam arī to nevajadzēs, jo ja reiz tu māki nospiest uz saites, viņu vēl nokopēt un padot tālāk, tas ir viss kas tev jāmāk. Godīgi. Ja šāda nodarbe tev ies pie sirds un tavu darbu augļus tu redzēsi, skatoties kā mainās cipariņi, es domāju, ka tev radīsies interese, pamācīties kaut ko dziļāk šajā virzienā. Bet pagaidām ar to pietiks. Jā, un vēl ir ļoti labi, ja zināsi vismaz 1 -2 svešvalodas, tas palīdzēs tev aptvert plašāku auditoriju, jo tavā priekšā ir viss internets un cilvēki ir sasniedzami, pat uz Ziemeļpola.

Nākošais iesācēju jautājums parasti ir: Ar ko sākt, ko reklamēt? Atbilde ir vienkārša – derēs jebkas. Jā, nav viena tāda produkta vai pakalpojuma ar ko vajag sākt vienmēr un visiem. Piereģistrējoties parnertīklā parasti ir vairāki desmiti vai pat simti piedāvājumu. Atliek tikai noskaņoties un sākt strādāt. Parunājiet ar menedžeri, kurš visbiežāk arī ieteiks kam pievērst uzmanību.

Tomēr visticamāk tas notiks tikai pēc tam, kad viņš noskaidrs, kā tieši un, kur tu taisies piesaistīt apmeklētājus, varbūt tev ir sava mājaslapa, varbūt tev ir savs blogs, vai strīmo spēles savā youtube kanālā, bet varbūt tu plāno uzrunāt tos sociālajos tīklus no sava profila, varbūt plāno pat iegādāties maksas reklāmu no Google Adwords, Draugiem Ads, vai facebook Ads u.c.?

Īsāk sakot nav nepiemērotu apmeklējuma avotu, ir tikai tiem nepiemēroti piedāvājumi.

Jo mazticams, ka bērnu un pusaudžu portālā tev kāds ļaus reklamēt piedāvājumus pieaugušajiem, tomēr ļoti ticams, ka šādai mērķauditorijai vairāk būs piemērots online spēļu piedāvājums. Īsāk sakot būtu jāsāk nevis ar to ko vēlies reklamēt, bet kādu mērķauditoriju tu vari sasniegt visvienkāršāk vai lētāk, un ar kuru tavuprāt tev būtu strādāt viskomfortablāk.

Tad kad būsi izvēlējies kādu piedāvājumu reklamēt un arī to, kur to darīt. Nākošais jautājums, kas būs dienas kārtībā. KĀ to darīt? Un te sākas nākošā stāsta daļa – pat 10 dažādi bannerīši vai attēli var uzrādīt ļoti būtiski atšķirīgus rezultātus. Vai arī tie kā promomateriāls vispār var nekādus rezultātus neuzrādīt, savukārt sīks komentārs ar iepastētu savu partnersaiti, kura ved uz reklāmdevēja mājaslapu vienkārši liks pabrīnīties, kā tas vispār var strādāt, tomēr strādājot ar tekstiem ir jāuzmanās, lai tas neizklausās pēc atklātas reklāmas, jo partners “Nepārdod”, partneris tikai “Iesaka”.

Īsāk sakot te bez eksperimentiem neiztikt, un es pazīstu ļoti daudzus kuriem rokas ir nolaidušās jau pēc pirmās nedēļas, jo rezultātu nav, un nekas nav sanācis. Iesaku pamēģināt vietējā uzņēmuma SmaidaFabrika.lv partnerprogrammu.

Tomēr man ir pietiekami daudz zināmu partneru, kuri spējuši nopelnīt pat 1000 EUR pirmajā mēnesī un pirmo komisiju jau pēc dažām stundam kopš uzsāk savas darbības. Te nav un nebūs vienotas receptes visiem, te svarīgi ir neapstāties pie paveiktā un nenokārt rokas pēc pirmajām neveiksmēm.

Protams, ja tev ir zināšanas kā izvietot maksas reklāmas, tas ir tikai apsveicami, un tu noteikti vari darīt arī tā, jo agrāk vai vēlāk praktiski visiem partneriem parādās arī kaut kādas izmaksas, tomēr ja šo zināšanu nav, bet ir vēlme to pamēģināt, arī te ir uzmanīgi jāiepazīstās, kā strādā konkrētais kanāls, lai varētu veiksmīgi ieguldīt naudu reklāmā un pelnīt tādā veidā, tomēr pat vispieredzējušākie dažreiz kļūdās un kļūdās pamatīgi, no tā izvairīties nav iespējams, tāpēc svarīgi ir izanalizēt un saprast, kur pieļautas kļūdas, kāpēc tādas ir notikušas un mēģināt visu no sākuma, nerunāsim šeit par postbekiem, saišu makrosiem, trekeriem, tegiem u.t.t.. u.t.j.p. jo tas ir jau mazliet augstāks līmenis, un līdz tam vēl, kā iesācējam ir jānonāk. Pagaidām tev pietiks ar šo pašu.