Lai uzlaotu mājas lapas pozicijas meklēšanas rezultātos, tiek izmantotas dažādas metodes. Daudzas no tām ir pietiekami sarežģītas un realizējamas ilgā laika posmā, tomēr ir dažas, kas var dot vis ātrāko rezultātu:
- Unikālas title un meta-description birkas;
- Jāizmanto tikai viens domēns;
- Jāizvairās no satura dublēšanās;
- Jāizmanto atslēgvārdi adresēs;
- Jāuztur lapas karte.
Unikālas title un meta-description birkas
Ikvienas lapas title un meta-description birkas ir vissvarīgākās ikvienā mājas lapā. Tieši tādēļ ir svarīgi pārliecināties, lai lapas title birka saturētu precīzu lapas nosaukumu, bet meta-description – precīzu aprakstu, kas tieši ir konkrētajā lapā. Abas šīs birkas ir lieliskas vieta, kurās būtu pēc iespējas vairāk jāizmanto piemēroti atslēgvārdi.
Piemērs ar lapu par mājas lapu izstrādes pakalpojumu:
- title: “Mājas lapu izstrāde” (optimāls apjoms ir līdz 70 simboliem);
- meta-description: “Mājas lapu izstrāde sākot no koncepcijas un grafiskā dizaina beidzot ar programmēšanu un uzstādīšanu” (optimāls apjoms līdz 155 simboliem).
Jāizmanto tikai viens domēns
Sākumā varētu šķist, ka šis punkts uz jūsu mājas lapu neattiecas – mums jau ir tikai viens mājas lapas domēna vārds. Tomēr svarīga ir arī apakšdomēnu izmantošana. Ļoti bieži mājas lapas var tikt atvērt gan ar www. sākumā (www.lapuvieta.lv), gan bez (lapuvieta.lv). Ir svarīgi izvēlēties tikai vienu no domēna vārdiem, jo meklēšanas rāpuļi (crawler) katru no šiem variantiem uztver kā atsevišķu mājas lapu. Savukārt, ja meklēšanas rāpulis atrod dublējošos saturu, tas var novest pie zemāka mājas lapas reitinga.
Vislabākais veids, kā padarīt mājas lapu ērti pieejamu gan tiem apmeklētājiem, kuriem patīk mājas lapu adreses rakstīt sākot ar www., gan arī tiem, kas www. priekšā neraksta, ir pāradresēt visas apakšdomēnu variācijas uz vienu galveno domēna vārdu.
Jāizvairās no satura dublēšanās
Visbūtiskākā negatīvā ietekme uz mājas lapas reitingu meklēšanas servisos ir dublētam saturam – saturam, kas ir 1:1 nokopēts no kādas citas lapas. Tieši tādēļ saturs katrai mājas lapas sadaļai ir jāveido pilnīgi atšķirīgs, īpašu uzmanību pievēršot atslēgvārdu izmantošanai, satura formatēšanai un iekšējo saišu veidošanai.
Jāizmanto atslēgvārdi adresēs
Mājas lapas adresē izmantotais saturs ir tik pat būtisks, kā title un meta-description. Tieši tādēļ mājas lapas adresē ir svarīgi izmantot atslēgvārdus.
Daudzas satura vadības un e-komercijas sistēmas vai nu vispār nepiedāvā URL-rewriting funkcionalitāti, vai arī tā nav korekti konfigurēta. Rezultātā mājas lapas adrese var izskatīties šāda:
http://mana-lapa.lv/index.php?id=123.
Tomēr daudz labāka un efektīvāk tā izskatās, ja ir šāda formā:
http://mana-lapa.lv/produkti/mamans-pakalpojums.
Tā piemēram WordPress satura un blogu satura vadības sistēma piedāvā ļoti ērtu URL-rewrite funkcionalitāti, nodrošinot kvalitatīvas adreses.
Jāuztur lapas karte
Mājas lapas pārmeklēšanu un analīzi meklēšanas rāpuļi parasti veic salīdzinoši lēni. Lai tiem palīdzētu un nodrošinātu, ka tie saņem aktuālu informāciju par mājas lapas satura izmaiņām ir lietderīgi meklēšanas serverī iesniegt lapas karti.