Pagājušā gada sākumā, kad es vēl tikai sāku veidot šo lapu, es aizsāku tēmu par semantisko kodolu un tā kritisko nepieciešamību interneta lapas izveidē. Pagājuši ir akurat desmit mēneši, un tagad, kad daudzas lietas ir pārbaudītas un vēlreiz pārbaudītas, var par šo tēmu turpināt.
Ja slinkums iet lasīt iepriekšējos rakstus par semantisko kodolu, tad atgādināšu kas tas ir.
Tie ir atslēgvārdi, kuri veido lapas saturu, un veidos apmeklējuma plūsmu no Google vai citiem meklēšanas dzinējiem. Piemēram ja jūs nodarbojieties ar pasākumu organizēšanu, tad attiecīgi jūsu semantisko kodolu veidos piemēram : pasākumu organizēšana, bērnu ballīšu rīkošana, korporatīvo pasākumu organizēšana u.t.t. domu sapratāt?
Pats galvenais visā šajā pasākumā, ir aptvert pēc iespējas plašāku atslēgvārdu apjomu, kuri tiek meklēti un kurus varētu meklēt.
Kā parasti to dara vietnes īpašnieks, vai SEO optimizētājs?
Sākotnēji tiek rakstīti galvenie pieprasījumi uz kuriem liekam ļoti, ļoti, ļoti lielas cerības, un kurus arī meklē visvairāk un tad sākam veikt horizontālo un vertikālo atslēgvārdu pieprasījumu analīzi. Ja ar angļu un krievu valodām arī līdz šim nekādu problēmu nebija, jo visu šo monotono un laikietilpīgo darbu veic roboti, kuri spēj sameklēt praktiski visus atslēgvārdus kuri nosegs jūsu nišu, tad lūk latvieši kā vienmēr bijuši mazliet apdalīti, jo vienīgais kaut cik jēdzīgais robots, kas to darīja, bija Google Adwords Atslēgvārdu plānotājs, un tas arī bija viss…. tie kuri pazīst šo instrumentu, zina, nu ir viņš puslīdz ok, BET… latviešu valoda ir tāda valoda… ar vienu vārdu sakot, pašiem vien ar rociņām jāmēģina rakstīt klāt.
Ir, protams, sakarīgs un plaši neizmantots Google ieteikumu serviss, kas darbojas praktiski uz sekojoša principa – kad jūs sākat vadīt meklēšanas lauciņā kaut kādu vārdu, Google mēģina jums „pateikt priekšā” pilnu tā nobeigumu, ņemot vērā populārākos meklēšanas pieprasījumus, kurus ir veikuši citi interneta lietotāji, lūk no turienes tad mēs varam iegūt atkal jaunas idejas, un tad ja mēs patīsim Google rezultātu pirmo lapu līdz pašai apakšai, tad tur atradīsiet tādu foršu lietu, kā: „Meklējumi, kas saistīti ar vaicājumu:”. Nu un tā, lēnā garā jūs apmēram 2 nedēļu laikā savāksiet sev 500 varbūt 700 atslēgvārdus. Garlaicīgi? Piekrītu. Ilgi? Protams. Neērti? Tas tāpat skaidrs.
Ja tu esi tērējis 2 nedēļas sava laika, lai savāktu pieprasījumus, kas nosedz tavu lapas nišu, jautājums, kas ir jāuzdod – cik tas tev izmaksāja, ja pārrēķināsi savu laiku naudas vienībās?
Kāpēc piemēram, angliski vai krieviski runājošie webmāsteri, varēja ar vienu peles taustiņa spiedienu iegūt sev uzreiz „tonnu” ar atslēgvārdu idejām, un pēc tam tikai patīrīt šos ieteikumus no galīgi trakiem vai nederīgiem ieteikumiem, bet lūk letiņi, nu un arī taisnības labad jāsaka, ka arī lietuvieši un arī igauņi un tml., mocījās ar šo uzdevumu?
Atbilde ir ļoti vienkārša – viss balstās uz tirgus lielumu… tāpēc, ka atsevišķi kaut ko taisīt tikai priekš latviešu valodas, vienkārši nav ekonomiski izdevīgi. Bet lietas iet uz priekšu, un pēc nu jau gandrīz pusgadu testiem, var teikt tā, arī tagad mūsu smilšu kastē ir svētki.
Atvērtajā beta testa režīmā, latviešu valodas atslēgvārdu pārseris strādā, kā šveices pulkstenis, kāpēc beta? Palikuši sīkumi, kas jāpielabo, pateicoties latviešu valodas diaktriskajām zīmēm, arī robots var saiet mazliet sviestā, tāpēc viņš izdomā, ka var arī iedot kādu piemēram kādu vārdu arī turku valodā. Bet tas salīdzinājumam ir sīkums, ar iegūtajām ērtībām. Tagad atslēgvārdu ideju meklēšana vairs nav nekāds monotons darbs. Ja mums ir galvenie vajadzīgie atslēgvārdi, šo sarakstu iedodam robotam, nodefinējam cik garus atslēgvārdus tas lai meklē, un spiežam uz „Start”, tikmēr aizejam un iedzeram alu, kafiju.
Tikmēr robots ies un skenēs pieprasījumus, kas atbilst mūsu izvirzītajiem kritērijiem.
Apmēram stundas laikā mēs tiksim pie pirmajiem rezultātiem, kurus varēs lejuplādēt un pēc tam rediģēt, kā vien ienāk prātā, un tas jau ir nesalīdzināmi ērtāk.
Ar RushAgency komandu strādāju kopā jau vairākus gadus, un tā ir viena no vadošajām SEO aģentūrām Maskavā, kura specializējas e-komercijas resursu optimizācijā, kopā esam strādājuši pie lieliem, un ļoti lieliem projektiem, un kopīgi arī izveidojuši servisu, kas būs derīgs arī latviešiem. Ļoti ceru, ka latviešu speciālisti to novērtēs, un atzīs par labu esam, jo analoga servisa šobrīd nav, un es nedomāju, ka tāds vispār jebkad arī parādīsies.