Mājas lapu optimizācija ir pirmais jautājums par kuru vajadzētu interesēties jebkuram vietnes īpašniekam, it sevišķi ja iet runa par biznesu un internetu, kā potenciālo klientu piesaistīšanas kanālu.
Daudzi vietņu īpašnieki izlasot pārs rakstus un uzzinot SEO pakalpojumu cenas, izdomā, ka paši spēs ar to tikt galā, vai arī nolīgst kādu, kurš, piemēram, izmantojot BLACK SEO paņēmienus ātri izvada resursu meklēšanas rezultātu augšgalī. Un tad mēs atkal dzirdam bēdu stāstus, par dažādiem baniem un citiem jokiem.
Ir tāda kompānija SEMrush, kuru on-line servisus ir novērtējuši ļoti daudzi vietņu īpašnieki un SEO speciālisti visā pasaulē, un godīgi sakot, man pat ir grūti iedomāties kādu citu, kurš spētu ar savu funkcionalitāti un tai pretim nolikto cenu, kaut mazliet ar viņiem konkurēt. Tad nu lūk, pārs dienas atpakaļ kompānija Semrush, pēc vairāk nekā 100k vietņu un 450 milj. lapu analīzes, kuras izmantojušas Semrush vietņu audita instrumentu, padalījās ar iegūtajiem rezultātiem, kuros apkopotas visvairāk pieļautās kļūdas veicot vietņu on-site optimizāciju.
Pašas izplatītākās kļūdas no tām ir pirmās 11. Bet treknrakstā izceltas tās, kuras negatīvi ietekmē lapu pozīcijas meklēšanas sistēmās.
- Dublicēts kontents – 50%vietņu
- Nav alt atribūtu – 45% vietņu
- Dublicēti title tegi – 35%vietņu
- Nestrādājošas iekšējās saites – 35% vietņu
- Dublicēti metadescription tegi – 30% vietņu
- Zema HTML un tekstu attiecība- 28% vietņu
- Vispār nav lapu apraksta (metadescription)- 25% vietņu
- Nestrādājošas ārējās saites – 25%vietņu
- Vairāki H1 tegi – 20% vietņu
- Vispār nav neviena H1 tega – 20% vietņu
- Pārāk mazs vārdu skaits lapā – 18% vietņu
- Dublicēti H1 un title tegi – 15%vietņu
- Pārāk garš title tega teksts – 15%vietņu
- Nav norādīta lapas valoda (hreflang)- 12% vietņu
- Lapā ir pārāk daudz saišu – 15%vietņu
- Pagaidu redairekti – 10%vietņu
- „Salūzuši” attēli – 10%vietņu
- Vispār nav title tegu – 8%
- Pārāk īss tile tega teksts -%
Kā atzīmē kompānija, bet tas jau tāpat bija vispārzināms fakts – vēl joprojām ļoti lielam skaitam vietņu ir pamatīgas problēmas ar on-site optimizāciju. Kas faktiski nozīmē to, ka vai nu vietnei netiek pievērsts pietiekami daudz uzmanības, vai arī mājas lapas optimizāciju ir taisījis kārtējais „meistars”.
Ļoti daudzās nišās pietiek tikai ar iekšējo mājas lapas optimizāciju, lai atrastos meklēšanas sistēmu augstākajās pozīcijās un attiecīgi saņemtu ieinteresētu apmeklētāju plūsmu no meklēšanas rezultātiem, absolūti bez maksas, bet kā redzams, pat ja ārā aiz loga ir jau 2016. gads, ļoti daudziem vietņu īpašniekiem SEO ir burtu salikums, kurš neko neizsaka. Un tas ir slikti… Patiesībā varbūt tā pat ir labāk, jo zinot konkurenta vājās vietas, mēs taču varam tās izmantot savā labā, vai ne?.