Ik viena SEO aktivitāte ir jāsāk ar atslēgvārdu izpēti un analīzi. Analīzes mērķis ir atklāt atslēgvārdus, kuri visbiežāk tiek meklēti un nodrošina mājas lapām, kuras ir optimizētas šiem atslēgvārdiem visaugstāko apmeklētību.
Atslēgvārdu izpētē un analīzē var palīdzēt vairāki bezmaksas rīki: Google Webmaster Tools, Google analytics un Google Adwords.
Google Webmaster Tools
Atslēgvārdu dati šajā rīkā rāda ne tikai tikai kādi meklēšanas vaicājumi ir noveduši apmeklētājus uz jūsu mājas lapu, bet arī kuru meklēšanas vaicājumu rezultātos ir tikusi iekļauta mājas lapa. Tāpat ir redzami ne tikai tas, cik reizes saite uz jūsu mājas lapu ir parādīta, bet arī pozīcija rezultātos.
Google Analytics
Google Analytics papildus apmeklētības informācijai apkopo informāciju arī par vaicājumiem, kas ir atvedušu apmeklētājus uz jūsu mājas lapu. Diemžēl daudzi atslēgvārdi nebūs redzami (not provided), dēļ tā, ka lietotājs, kas ir meklējis ir bijis autorizējies Google tīklā.
Google Adwords
Adwords Keyword Tool sniedz iespēju iegūt pārskatu par atslēgvārdu konkurenci, globālo un lokālo meklēšanas apjomu. Ar šo rīku iespējams norādīt kategoriju un ģeogrāfisko atrašanās vietu, no kurienes ir veikta meklēšana.
Tāpat šis rīks ir lielisks avots jaunu atslēgvārdu ideju iegūšanai – sistēma atrod līdzīgus atslēgvārdus no norādītajiem.
Lai nodrošinātu saites uz jūsu mājas lapu nokļūšanu populārāko meklēšanas rezultātu augšpusē, ir svarīgi mājas lapā saturu veidot tā, lai populārākie atslēgvārdi tiktu iekļauti H1, H2 EM, STRONG, A birkās.
Mājas lapā jānovērš visas on-site kļūdas
Lai mājas lapa būtu korekti saprotama meklētājservisiem, tajā nedrīkst būt kļūdas, kas negatīvi ietekmē meklēšanas rāpuļa (crawler) darbu. Būtiskākās un biežāk sastopamās kļūdas ir sekojošas:
- Mājas lapā ir lapas, kuras nav atveramas (piem. 404. kļūda);
- Nav atbilstoši aizpildīti TITLE un META birkas;
- Mājas lapas ielādes ātrums ir pārāk liels – ilgi jāgaida, kamēr mājas lapa ielādējas;
- Mājas lapa nav izmantojama mobilajās iekārtās;
- Nepietiekama integrācija ar sociālo tīklu profiliem;
- Dublēts saturs – mājas lapas saturs identiski ir atrodams citā mājas lapā vai tās pašas mājas lapas citā sadaļā;
- Saturs nav pietiekami izvērsts vai pietiekamā kvalitātē;
- Saturā izmantotie atslēgvārdi nav pietiekami bieži un atbilstošā formatējumā;
Novēršot šīs kļūdas, meklētājservisi labāk un precīzāk varēs analizēt mājas lapas saturu, kas pozitīvi ietekmēs mājas lapas atbilstību izvēlētajiem atslēgvārdiem.